صفحه اصلی / خلاقیت و کارآفرینی را بهتر بشناسیم

خلاقیت و کارآفرینی را بهتر بشناسیم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وب برندینگ، تی مالکین تجارت های کوچکی که خود را خلاق نمی دانند نیز می توانند تنها با نگاه کردن به کارهای دیگران، ایده های عالی ای برای تجارت خود پیدا کنند که سود زیادی برای آنها به همراه داشته باشد.  تنها چیزی که لازم است کمی تلاش و سنجیدن بازدهی یک خلاقیت است.
تجربه افراد متخصص نشان داده است که دست یافتن به ایده های جدید در تجارت تنها با پیروی کردن از اصول پایه خلاقیت میسر خواهد گردید. بعد از پیدا کردن ایده های جدید شما می توانید منابع فعلی را ترکیب کرده و محصولات، خدمات جدیدی بسازید.
شما می توانید از روش های زیر برای فکر کردن در مورد ایده های جدید استفاده کرده و با استفاده از نقطه نظرات جدید به دنبال ایده های جدید باشید:
صنعت های دیگر را بررسی کرده و خلاقانه از آنها ایده بگیرید.
یکی از نمونه های عالی این نوع ایده گرفتن ها، دوست بسیار خوب من آقای سماواتیان در استارت آپ سه گام است. این فرد یکی از کسانی است که من همیشه دوست دارم موفق باشد و برق موفقیت را همیشه در چشمانش می بینم.
ایشان مدتی مدیر داخلی ( یا سمتی شبیه به این ) در یکی از موسسات آموزش کنکور کارشناسی ارشد را عهده دار بودند. بعد از چند سال کسب تجربه در این نوع موسسات و صحبت با دانش جویان و تحقیقات در این حوزه مفهومی جدید در آموزش مجازی کارشناسی ارشد و دکتری ایجاد کرده اند که با سرعت زیادی رو به پیشرفت است. آقای سماواتیان در این گروه یک برنامه ریزی آموزشی  آنلاین  ( البته بسیار پیچیده و خارج از بحث ما ) با منطقی نرم افزاری ایجاد نموده است که برای شما برنامه ریزی تحصیلی و کنکوری انجام می دهد! فقط نرم افزاری.
توجه داشته باشید که ایشان چیزی را اختراع نکرده اند ولی با طرحی ویژه، قسمت ضعیف خدمات این نوع آموزشگاه ها را پوشش داده اند و کیفیت و دقت برنامه ریزی آموزشی را با استفاده از نرم افزار به حد نهایت بسیار نزدیک نموده اند. شما را از رفت و آمد در شهر معاف کرده و فواصل استانی را به صفر رسانده اند. هیچ استانی کلاس آموزش خصوصی پارسه و یا ماهان ندارد ولی با اینترنت می تواند برنامه ریزی و پشتیبانی آموزشی سه گام را داشته باشد.
این گروه همه چیز را در نظام کمک آموزشی کارشناسی ارشد  پوشش نمی دهد ولی نیچ دقیقی دارد. مشکل را پیدا کرده و حل می کند. مشکل بعد مسافت و پرتی وقت که بزرگترین دشمن یک دانش پژوه با سد زمانی کنکور است!
این مسئله باعث می شود شما در صنایعی که عملکرد ضعیف دارند به عنوان یک پیشتاز عمل کرده و مشتریان بسیار زیادی را به سمت خود جلب کنید. پیدا کردن نقطه ضعف و پر کردن این شکاف.
نیازهای مشتریان خود را به دقت بررسی کنید.
ممکن است این مسئله مشخص و واضحی به نظر برسد، اما همیشه مایه شگفتی است که چطور شرکت ها نمی توانند  نظرات مشتریان را بپرسند و از همه مهم تر اینکه به نظرات و حرف های آنها گوش دهند. این CRM کجای زندگی ما است؟ ( سیستم مدیریت ارتباط با مشتری )
نظرات مشتریان در مورد خدمات، انتخاب و ارزش افزوده شرکت نشان دهنده چیزی است که آنها از صنعت شما انتظار دارند. گوش دادن به شکایت ها می تواند شروعی عالی باشد. شکایت ها می توانند نشان دهنده علایم نارضایتی خریداران بوده و در اکثر موارد خدمات رسانی بهتر مبتنی بر ارتباط گیری بهتر با مشتری و گوش دادن به نیازهای آنها باعث برطرف شدن شکایت ها می شود.
همین طور شما می توانید از سوالات مشتریان خود نیز نکاتی را کسب کنید.
یا می تواند ایده های عالی در مورد خدمات یا محصولات جدید برای شما مشخص کنند. توجه داشته باشید که  این کار هزینه کمی دارد. اضافه کردن کمی تغییر در محصولات  بسیار ساده تر از طراحی کامل محصولی جدید است و در ضمن سوددهی این نوع خدمات بسیار بیشتر از ساختن محصولی جدید، آن هم با خطر عدم موفقیت و هزینه های بالای تحقیقات است. بنابراین شما می توانید به راحتی با استفاده از نظر مشتریان و کمی تغییرات محصول یا خدمات خود به ایده های عالی دست پیدا کرده و چیزی را در اختیار مشتریان قرار بدهید که به آن نیاز دارند.
به حرف های تیم خود گوش دهید.

تیم شما یکی دیگر از منابع ایده های عالی محسوب می شود، مخصوصا زمانی که مسئله خلاقیت و اثربخشی در عملکردها و فرآیندها باشد. اگر شما با تیم خود مشورت کنید، می توانید حداقل ۲ تا ۳ ایده عالی را پیدا کنید که اجرای آنها با استفاده از فرآیندهای فعلی و بدون اختلال زیاد امکان پذیر است. این مسئله در هر تجارتی قابل اجراست. تیم دقیقا در داخل کار است.
کتاب ها را بررسی کنید.
بسیاری از مردم ارزش سمینارها، کتاب ها و کارگاه ها را دست کم می گیرند، اما بهترین روش برای رسیدن به ایده های جدید این است که در این کلاس ها شرکت کرده و تجربه عملی داشته باشید. ما در عصری زندگی می کنیم که اطلاعات بیشتر از همیشه در دسترس افراد قرار دارد. بنابراین بهتر است ما از مجموعه اطلاعات و دانشمان استفاده کرده و ایده های جدید را به نام خودمان ثبت کنیم. در غیر این صورت با گذشت مدت زمان کمی این ایده ها از دست می روند. شما ارتباطاتی بین دسته بندی های علمی و ایده های صنعتی می بینید که در آنها مشغول بکار هستید. این کارگاه ها می توانند نقطه شروع مناسبی برای یک ایده پرسود باشند. اینها نه تنها علمی هستند بلکه انرژی زا هم هستند. من خودم حداقل سالی ۵ یا ۶ بار برای خوردن این نوشابه های انرژی زا می روم. می تونم صداشون کنم هایپ!
از یک مشاور مورد اعتماد کمک بگیرید.
آگاهی پیدا کردن از دیدگاه خارجی می تواند به ارزش ها و ابعاد عملکردی شما بیافزاید، مخصوصا اگر فردی که با شما همکاری دارد علم آن صنعت را داشته و سابقه موفقیت بالایی داشته باشد.
یک مشاور خوب می تواند به عملکرد شما نگاه کرده و پیشنهادات استراتژیک عالی به شما بدهد که قبلا به آن فکر نکرده باشید. این پیشنهادات می توانند کاربردهای جدید محصولات یا بازار، تغییر قیمت محصولات و خدمات، به روز رسانی یا اصلاح برند، تطابق با فرآیندهای جدید برای مشتریان فعلی یا مشتریان جدید و هزاران مورد دیگر باشند که سود زیادی برای شما دارند.
بهترین ایده ها زمانی به ذهنتان می رسد که شما ذهنتان نسبت به ایده های جدید باز بوده و مایل باشید کارهای جدید انجام دهید.  به حیطه های متفاوت تجارت نگاه کرده و مطمئن باشید که در صورت باز بودن ذهنتان همیشه ایده های جدید برای اجرا وجود دارند. سکون همیشه نشانه امنیت نیست. بهتر است شما  موارد جدید را بررسی و تست کنید و هر چه سریعتر نوآوریهای جدید در صنعت خود ایجاد نمایید.
این تمایز در دنیای امروز که تمامی افراد به راحتی به اطلاعات دسترسی دارند از الزامات بقای تجارت شما محسوب می شود. اگر در حال شروع کسب و کاری جدید هستید پیشنهاد می کنم کتاب ” خوشنامی ” ما را از دست ندهید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.