صفحه اصلی / حجم فعالیت بازیافت جزیره کیش در سه ماه نخست سال ۹۶ اعلام شد

حجم فعالیت بازیافت جزیره کیش در سه ماه نخست سال ۹۶ اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، در این مدت، ۷ هزار و ۸۸۰ تن زباله جمع آوری شده، ۳۱۱ تن مواد زائد گیاهی و فضای سبز، یک هزار و ۷۵ تن ضایعات حجیم شهری و ۳ تن زباله های بیمارستانی در جزیره کیش بازیافت شدند.
همچنین ۶۶۰ تن کارتن و کاغذ، یک هزار و ۳۴۶ تن مواد بازیافتی از درب منازل و ۱۹۰ تن ضایعات پلاستیک و نایلون نیز از سطح جزیره جمع آوری شد. ۷۲۹ تن شیشه، پت و فلزات قابل باز یافت از دیگر اقلامی است که دراین مدت وارد سایت بازیافت کیش شده است.
این زباله ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیک و پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می گردد و مواد آلی پس از فرایند جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.
همچنین، طی این مدت مجموع یک هزار و ۵۲ تن ضایعات از جمله کارتن، فلزات، پلاستیک، مس، نایلون، آلومینیوم، پت (PT) به خارج از جزیره کیش منتقل شده است.
این گزارش حاکی است، به طور متوسط ماهانه تعداد ۱۴ نفر پرسنل خدماتی در بخش جمع آوری زباله ها و دفع زباله، ۲۳۱ نفر در بخش رفت و روب و ساماندهی شهری و تعداد ۳۱ نفر در بخش خدماتی بازیافت در سه ماهه نخست امسال فعالیت کردند.
در جزیره کیش ۲ هزار کانتینر برای جمع آوری زباله وجود دارد که بطور متوسط در هر ماه ۹ ماشین جمع آوری زباله،۱۰ خودرو کامیونت و ۷ ماشین جمع آوری بازیافت جهت عملیات جمع آوری مواد بازیافتی و کاغذ های اداری و بانک ها، موارد تلفنی و سامانه ۱۳۷ خدمات شهری، زباله های بیمارستانی و عفونی مطب ها و مراکز بهداشتی در حال فعالیت هستند.
دفن روزانه مواد غیر قابل بازیافت، امحاء زباله های عفونی بیمارستانی توسط کوره زباله سوز در سایت، سرند کود کمپوست روزانه، بسته بندی و پرس مواد بازیافتی و ضایعات کارتن جهت خروج از جزیره، بازیافت نخاله های ساختمانی در سایت و نظارت روزانه ناظرین بر سطح شهر و تمام مراکز تجاری و سایت های بازیافت و نخاله از دیگر اقدامات این بخش است.
لازم به ذکر است، در جلسات فرهنگ کیشوندی که هر ماه دو بار برگزار می شود، فرهنگ ترویج جدا سازی زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست به ساکنان تازه ورود جزیره کیش آموزش داده می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.