صفحه اصلی / انرژی و کشاورزی، دو حوزه مورد علاقه برای همکاری ایران و کنگو

انرژی و کشاورزی، دو حوزه مورد علاقه برای همکاری ایران و کنگو

و تأکید کرد: ایجاد اتاق مشترک بین دو کشور می‌تواند در تحکیم و وسعت بخشیدن به سطح مناسبات اثرگذار باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران, معاون نخست‌وزیر جمهوری دموکراتیک کنگو که به مناسبت شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران، وارد کشور شده بود، طی نشستی با رئیس پارلمان بخش خصوصی دیدار کرد و خواستار احیای برگزاری نمایشگاه‌های شرکت‌های ایرانی در این کشور برای معرفی تولیدات و توانمندی‌های ایران، شد.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در این نشست موقعیت جغرافیایی کنگو را مناسب ارزیابی کرد و آن را راه دستیابی ایران به بازارهای غرب آفریقا دانست و تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد که تاکنون مغفول مانده‌اند. با توجه به نیاز کنگو برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی خود و توانمندی‌های قابل توجه ایرانیان در زمینه خدمات فنی و مهندسی، دو کشور می‌توانند در این حوزه با یکدیگر همکاری داشته باشند.
وی تأکید کرد: واحدهای اقتصادی ایرانی برای تأمین نیازهای کشور کنگو در ایجاد نیروگاه‌های آبی و برقی، معدن، کشاورزی و مواد غذایی، مواد شیمیایی و مواردی ازاین‌دست، آمادگی همکاری دارند.
لئوناردو شی اکیتندو، معاون نخست‌وزیر جمهوری دموکراتیک کنگو در ادامه با تأکید بر این نکته که کشور کنگو همواره در دوران اعمال تحریم‌ها علیه ایران، در مجامع بین‌المللی، حامی ایران بوده است، تشریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، دانش و مهارت ایران می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از طرفی حوزه کشاورزی می‌تواند زمینه خوبی برای مشارکت بین فعالان اقتصادی دو کشور باشد.
وی عنوان کرد: ایجاد اتاق مشترک بین دو کشور و ارتباط بین اتاق ایران و فدراسیون شرکت‌های کنگو نیز در این رابطه اثرگذار خواهد بود. این نوع روابط برای تحکیم و وسعت بخشیدن سطح مناسبات مفید و ضروری است.
معاون نخست‌وزیر جمهوری دموکراتیک کنگو همچنین با تأیید موضوعاتی که توسط رئیس اتاق ایران برای همکاری دو کشور مطرح شد، موضوع انرژی را نیز اضافه کرد و خواستار برقراری روابط در این بخش نیز شد.
شی اکیتندو همچنین با تأکید بر این نکته که شرکت‌های ایرانی در گذشته برای معرفی توانمندی‌ها و تولیدات خود نمایشگاه‌هایی را در کنگو برپا می‌کردند، خواستار احیای این حرکت شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.