صفحه اصلی / موانع مرخصی ۹ ماهه زایمان زنان برطرف شد

موانع مرخصی ۹ ماهه زایمان زنان برطرف شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور در مراسم نشست تخصصی امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری و تولید که امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه  اجتماعی در مجموعه تلاش برگزار شد با اشاره به وضعیت امنیت شغلی بانوان اظهار داشت: در حال حاضر به صورت رسمی حدود ۱۲ میلیون کارگر تحت پوشش تأمین اجتماعی فعالیت می کنند براساس آمار ۲میلیون و ۵۰۰ نفر از این افراد را بانوان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: طبق آخرین برآوردهای آماری نرخ مشارکت بانوان بالای ۱۵ سال معادل ۱۷.۳ درصد و همچنین سهم زنان از اشتغال ۱۴.۹ درصد است.
ملاوردی با اشاره به اجرای سلیقه ای قوانین و مقررات مربوط به زنان در برخی دستگاه ها گفت: آنچه که در این زمینه با خلاء مواجه هستیم اجرا و تضامین اجرایی قوانین و مقررات مصوب در حوزه بانوان است که به رغم پیگیری های انجام شده طی چهار سال گذشته همچنان در برخی موارد به نتیجه نرسیدیم.
معاون امور زنان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از طرف دیگر باید مشوق های کارفرمایی برای تحقق امنیت سرمایه گذاری در کنار امنیت شغلی در نظر گرفته شود تا بتوان به یک امنیت شغلی پایدار دست یافت.
ملاوردی در خصوص اجرای سلیقه ای قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص تصریح کرد: این قانون با اعمال سلیقه از سوی برخی دستگاه ها اجرا می شود در حالی که انتظار ما این است با یک وحدت رویه و به صورت منسجم در تمام دستگاه ها قابل اجرا باشد.
وی افزود: در همین زمینه با جمع آوری پیشنهادات برخی دستگاه ها، دستورالعملی جهت اجرای یکپارچه و منسجم قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص تهیه و تدوین شده است.
ملاوردی همچنین ادامه داد: خلاء های اجرای قانون زنان شاغل دارای شرایط خاص با مشارکت سازمان امور استخدامی انجام شده و دستورالعمل آن در حال تدوین است.
معاون امور زنان رئیس جمهور همچنین در حاشیه این مراسم  در خصوص عدم اجرای قانون ۹ ماه مرخصی زایمان توسط برخی دستگاه ها گفت: موانع اجرایی و اعتباری قانون مرخصی زایمان بانوان با همکاری تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و معاونت امور زنان ریاست جمهوری استخراج شده و راهکارهایی در این زمینه به سازمان برنامه و بودجه ارائه دادیم و منتظر ابلاغ آن هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.