صفحه اصلی / معاملات نفت در بازار جهانی با کاهش گشوده شد

معاملات نفت در بازار جهانی با کاهش گشوده شد

 همچنان نزدیک به بالاترین قیمت ۹ هفته گذشته قرار دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، ۱۷ سنت یا ۰.۳۲ درصد کاهش یافت و به ۵۲.۲۵ دلار  در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۱۵ سنت یا ۰.۳۰ درصد کاهش در ۴۹.۴۳ دلار در هر بشکه ایستاد.
قیمت هر دو قیمت پایه نزدیک به بالاترین رکورد خود از اواخر ماه مه قرار دارد که اعضای اوپک و تولیدکنندگان خارج از این سازمان توافق برای کاهش تولید ۱.۸ میلیون بشکه در روز را تا مارس سال آینده تمدید کردند.
گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشت: قیمت‌های نفت خام آمریکا در پایان هفته گذشته که سرمایه‌گذاران آمار اشتغال را نشانه مثبتی برای تقاضا برای نفت در آمریکا ارزیابی کردند و همچنین کاهش اندک شمار دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا، رشد قوی داشتند.
وزارت کار آمریکا در گزارش اشتغال ماهانه که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد: کارفرمایان آمریکایی ۲۰۹ هزار شغل جدید در ژوییه ایجاد کرده و دستمزدها را افزایش دادند.
گروه صنعتی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد: شرکت‌های حفاری آمریکایی شمار دکل‌های حفاری را در هفته منتهی به ۴ اوت کاهش داده و مجموع دکل‌ها را به ۷۶۵ حلقه رساندند.
با وجود تحولات مذکور در آمریکا که از قیمت‌ها حمایت کرد، بازارهای نفت جهانی از تولید بالا و رو به رشد تحت فشار قرار گرفته‌اند.
طبق یادداشت تحقیقاتی بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی جفریز، تولید بخش نفت از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ درصد افزایش یافته و حجم تولید ۲۰۰ هزار بشکه در روز در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد یافت.
به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، اخبار حمایت‌کننده‌ای مانند کاهش چشمگیر ذخایر نفت آمریکا برای رساندن قیمت‌های نفت وست تگزاس اینترمدیت به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه ضروری است.
آمار هفتگی آمریکا که هفته جاری منتشر می‌شود، با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها اگر رشد بیشتر ذخایر را نشان دهد، تاثیرگذار خواهد بود و به کاهش قیمت منجر می‌شود.
در این بین، طبق گزارش هفته گذشته تامسون رویترز اویل ریسرچ، صادرات نفت خام اوپک در ژوئیه به رکورد ۲۶.۱۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که عمده این افزایش به دلیل تولید بالاتر نیجریه بود.
در این بین لیبی که عضو اوپک بوده اما از شرکت در توافق کاهش تولید معاف شده است، با تعطیلی تدریجی میدان نفتی شراره بدنبال بسته شدن یک اتاق کنترل روبرو شده است.
بر اساس گزارش رویترز، مقامات کمیته فنی مشترک کشورهای اوپک و غیراوپک قرار است روز جاری و سه‌شنبه به منظور صحبت درباره راه‌هایی برای افزایش پایبندی به توافق کاهش تولید در ابوظبی دیدار کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.