چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / چگونه در کمتر از دو دقیقه برای برند شخصی خود جایگاه یابی کنید

چگونه در کمتر از دو دقیقه برای برند شخصی خود جایگاه یابی کنید

 به عنوان راهنما در تصمیم گیری شما عمل می کند.
آنچه در این مقاله می خوانید براساس مقاله ای از جیم جوزف کارشناس بازاریابی است که به شما کمک می کند یک جایگاه برند شخصی موفق بسازید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از برندابات، جایگاه یابی یکی از اصول بازاریابی است که به درستی درک نشده است. حتی بازاریابان مجرب اغلب اشتباه می کنند و آن را پیچیده تر می سازند. رویکرد ما این است که آن را برای برند شما قابل فهم و عملی سازیم.
از نظر بازاریابی، جایگاه یابی اشغال فضایی از ذهن مشتریان شماست زمانی که آنها به برند شما فکر می کنند. در برندسازی شخصی، یعنی دیگران (چه رئیس باشد و چه همکار، مصاحبه کننده، دوست و یا شریک زندگی) در مورد شما چه احساسی دارند.
جایگاه یابی بیانیه ای در مورد شما نیست – بلکه بیانیه ای است که نشان می دهد کی هستید. یک ادعا نیست؛ بلکه دلیل احساسی است که افراد بخواهند کنار شما باشند. جایگاه یابی باید شامل اساس ماهیت شما و نحوه تعریف برند شخصی شما باشد.
به عنوان مثال، جایگاه یابی یک برند بزرگ مانند نایک “لوازم ورزشی”، یعنی بیانیه ای در مورد آنچه این می سازد و به فروش می رساند نیست. بلکه، جایگاه یابی نایک آن است که مشتریان چه حسی پیدا می کنند. به جای “لوازم ورزشی” این امر می تواند بیشتر سبب “انگیزه در ورزشکاران تفریحی” شود. این بیانیه نسبت به آنچه این برند برای مشتریان خود ارائه می کند، بیشتر احساسی و توصیفی است و رابطه مستقیمی با شعار برند “فقط انجامش دهید!” دارد.
شما هم می توانید از این روش با استفاده از ویژگی هایی که به عنوان بخشی از برند خود تعریف کرده اید، به راحتی جایگاه یابی کنید تا حسی که می خواهید را در مردم ایجاد کنید.
به عنوان یک مثال، می توانید مرا ” سازنده و ترمیم کننده ” بخوانید. من زندگی حرفه ای خود را صرف برندسازی و ایجاد شرکت و همچنین ترمیم چالش های بازاریابی آنها برای کمک به رشدشان کرده ام. من دوست دارم همین حس را در زندگی شخصی و خانوادگی خود نیز داشته باشم. علاوه بر اینکه بیانیه فوق مبتنی بر حقیقت است، شامل حس نیز می باشد.
این بیانیه روش موثری برای توصیف شما به دیگران است.
دفعه بعد که به مصاحبه شغلی رفتید و مصاحبه گر پرسید ” در مورد خودت بگو” شما می توانید از یک بیانیه کوتاه، توصیفی و قدرتمند استفاده کنید. تصور کنید که چقدر متقاعد کننده و مطمئن دیده خواهید شد. بیانیه جایگاه یابی بسیار موثر تر از صحبت در مورد کارهایی است که در زندگی انجام داده اید. این بیانیه به جوهر و ذات شما اشاره کرده و امکان شناخت سریع شما را به دیگران می دهد.
سپس مختصر و مفید، بیانیه جایگاه یابی خود را با جزئیات بیشتر تکمیل می کنید. شما باید بتوانید منظور خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کنید. اگر می نتوانید کسی را در مدت زمان کوتاه متقاعد کنید، آنها به حرف شما گوش نخواهند کرد. پس باید مختصر و مفید، و تکمیل کننده بیانیه جایگاه یابی شما باشد.
به عنوان مثال، من از زندگی حرفه ای خودم به عنوان مدیر برند کلاسیک شرکت آغاز می کنم، سپس اشاره می کنم که اصول برندسازی را یاد گرفتم، بعد در ادامه شروع به افتتاح شرکت خدمات برندینگ و بازاریابی خودم کردم، که آن را بعدا جهت پیشبرد زندگی حرفه ای خودم به یک سازمان بسیار بزرگتر فروختم. طی چند سال، به چند شرکت کمک کردم تا خدمات بازاریابی خود را پوشش داده و توانایی های خود را گسترش دهند تا بهتر به تنوع مشتریان در حال رشد خدمات رسانی کنند. من مهارت های بازاریابی وسیعی را یاد گرفته و به برندهای بسیاری کمک کرده ام.
این جملات مختصر و مفید است و با این حال اجزای تشکیل دهنده بیانیه جایگاه یابی مرا نشان می دهد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.