چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / چگونه یک طرح کسب و کار برای برند خود طراحی کنیم؟

چگونه یک طرح کسب و کار برای برند خود طراحی کنیم؟


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کارآفرین نیوز، اگر کار شما بازاریابی یک برند بزرگ بود، ترسیم یک طرح کسب و کار بازاریابی سالانه به عادت شما تبدیل شده بود. کسانی که چندین سال برند های موفقی را مدیریت کرده اند، از این روند خیلی زیاد استفاده می کنند.
هر ساله، معمولا  بازاریابان برای آنچه که باید در سال آینده انجام شود – روش انجام آنها و مقدار هزینه آن را، با تاکید بر مواردی که جهت تحقق اهداف برند ضروری است، برنامه ریزی می کنند. این کار معمولا بصورت سالانه انجام می شود، اما می تواند برای یک، سه، پنج و ده سال نیز صورت گیرد.
در مورد برند شخصی تان و آنچه می خواهید محقق شود، شما باید همین کار را انجام دهید.
با یک تمرین ساده شروع کنید و اهداف خود را بنویسید. ممکن است واضح بنظر برسد، اما شما قبل از اینکه برنامه ای برای رسیدن به اهداف خود بریزید باید بدانید که چه می خواهید. شما نمی توانید بدون دانستن اهداف دراز مدت خود، سال به سال پیش بروید.
در حالی که جهت برنامه ریزی برای برند خود، باید در مورد اهداف خود صریح باشید. از نظر شخصی و حرفه ای در چند سال آینده می خواهید به کجا برسید؟ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما چیست؟
این تمرین ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما انجام آن همیشه آسان نیست.
آیا می خواهید بچه دار شوید؟ آیا شریک زندگی می خواهید؟ می خواهید کجا زندگی کنید؟ برای چه نوع شرکتی می خواهید کار کنید؟ آرزو دارید چه چیزی را در حوزه ای که انتخاب کرده اید، انجام دهید؟
اهداف شخصی خود را مانند کار پیش بینی هوا درنظر بگیرید. با آنچه که برای ده سال آینده می خواهید شروع کنید و سپس به عقب برگردید. حتی شما می توانید بیشتر از ده سال را درنظر بگیرید، اما فکر کردن به چند سال جلوتر دشوار است. فکر می کنم ده سال – ده سال پیش رفتن آسان تر است.
می خواهید ده سال دیگر کجا باشید؟: این یک سوال کلاسیک در مصاحبه هاست، اگر چه در حال حاضر اهمیت آن افزایش یافته است. حالا شما می توانید به این سوال پاسخ دهید چون شما یک برند شخصی دارید.
از آنجا شما می توانید اهداف موقت پنج ساله و پس از آن اهداف سه ساله و به همین ترتیب را بنویسید.
من؟ من همیشه می دانستم که می خواهم بازاریابی کنم، و این هدف ده ساله من بود. اما کسی به من گفت برای اینکه بازاریابی کنم، باید مدرک MBA (حداقل در آن زمان) داشته باشم. برای دریافت مدرک MBA، پس از فارغ التحصیل شدن، به تجربه کاری نیاز داشتم و برای این منظور هم، به آموزش دانشگاهی در زمینه بازاریابی نیاز داشتم.
می بینید چگونه ادامه پیدا می کند؟ یک هدف منجر به هدف دیگر همراه با یک برنامه منسجم می شود، به همین دلیل است که اگر شما می خواهید به هدفی برسید، باید طرح آن را ترسیم کنید.
در آن زمان در واقع اولین کارم بازاریابی در شرکت بود و در نقطه اوج برنامه ده ساله تعیین هدف و برنامه موقت برای رسیدن به هدف بودم. دستیار مدیر محصول در شرکت، هدف نهایی من نبود، از این رو برنامه ده ساله ریختم. هنوز هم بر روی آن کار می کنم به همین دلیل امسال کتاب سومم و این مقاله را برای سایت کارآفرین نوشتم.
همچنین در مورد حرفه خودم بر اساس اهداف شخصی ام که شامل داشتن فرزند و کمک به آنها در طول این مسیر بود، تصمیم گیری کردم. می دانستم که پدر بودن بخشی از برند من خواهد بود، بنابراین طبق آن برنامه ریزی کردم. امسال فرزندان من بعد از بیست سال بزرگ شده و از ما جدا شدند، بنابراین طرح ده ساله جدید من یک بار دیگر تغییر می یابد.
وقتی اهداف خود را تنظیم می کنید باید تمام جنبه های زندگی خود و نحوه تاثیر تصمیمات شخصی و حرفه ای شما بر برندتان را درنظر بگیرید تا برند شخصی خود را شکل دهید.
از این کار لذت ببرید. با سوال کلاسیک مصاحبه ها شروع کنید و از آنجا به عقب برگردید. برنامه خود را سال به سال بنویسید و در طول مسیر آن را ویرایش کنید. به این شکل یک طرح کسب و کار دارید.
شگفت زده خواهید شد که زندگی چقدر راحت تر و با ارزش تر  می شود وقتی بدانید چه می خواهید و چگونه می توانید به آنها می رسید.
ده سال آینده می خواهید کجا باشید؟

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.