صفحه اصلی / سامانه جامع روابط کار رونمایی می‌شود

سامانه جامع روابط کار رونمایی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  صدا و سیما؛ احمد مشیریان در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: ذیل این سامانه ۳۲ نرم افزار تحت پوشش قرار می‌گیرد که یکی از این نرم افزار‌ها مربوط به ثبت قراردادهای کار است.
وی اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار مجموعه کارهای مربوط به روابط کار، بازرسی کار، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، آموزش‌های مختلف مرتبط با روابط کار، بیمه، حوادث ناشی از کار و … را دربرمی‌گیرد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی نرم افزار اختصاصی برای قراردادهای کار طبق ماده ۱۰ قانون کار در کشور خبرداد و گفت: طبق این ماده قانونی کار فرمایان ملزم به ارائه یک نسخه از قرارداد کار خود به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.
وی افزود: کارگران و کارفرمایان با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار این امکان را پیدا خواهند کرد تا در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون، ادارات کار را از قراردادهای کتبی و شفاهی مطلع کنند.
مشیریان اظهارداشت: در صورت استفاده فراگیر از این سامانه امکان اطلاع از وضعیت بازرسی حوادث کار، پرداخت‌های کارگران و در یک کلام همه امور صنفی حاکم در یک کارگاه بیش از پیش فراهم خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.