صفحه اصلی / محور اصلی تولید و اشتغال در اصناف است

محور اصلی تولید و اشتغال در اصناف است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی میرزایی در دومین گردهمایی روسای اتاق های اصناف استان مرکزی که در تفرش برگزار شد، افزود: شعار امسال، اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال نامگذاری شده و اگر اصناف در این خصوص دخالت نکنند، محقق نخواهد شد.
وی تصریح کرد: اصناف در بالاترین نقطه هرم بخش خصوصی قرار دارد و لذا باید مشکلات اصناف هم از سوی مسئولان بررسی و حل شود.
میرزایی ادامه داد: نمی توان انتظار تولید و اشتغال داشت اما قوانین معارض هم وجود داشته باشد؛ از این رو باید قوانین و مقررات دست و پاگیر حذف و قوانین سهل الوصول برای اصناف درنظر گرفته شود.
فرماندار تفرش اظهار کرد: دولت باید کارها را به بخش خصوصی واگذار کند و علاوه بر تقویت این بخش، خدمات لازم را هم به آن بدهد.
وی یکی از ضرورت های اتاق های اصناف را آموزش دانست و گفت: باید کمیته های آموزشی بین دستگاه های مختلف و اصناف تشکیل شود تا صاحبان صنوف از دانش روز بهره مند شوند.
میرزایی یکی از مشکلات اصناف در شهرستان های کوچک بویژه شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت را موضوع روزبازارها عنوان کرد و افزود: این موضوع به یک معضل تبدیل شده و موجبات نارضایتی صنوف را ایجاد کرده است.
وی در پایان خواستار یافتن راهکاری برای حل مشکل واحدهای صنفی بدون پروانه شد و اضافه کرد: باید برای این موضوع تدابیر لازم اتخاذ شود.
در این گردهمایی که با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد، روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان مرکزی مسایل و مشکلات صنوف و همچنین انتظارات خود را برای حل مشکلات بیان کردند.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.