صفحه اصلی / واشنگتن تجربه ای سنگین تر از جنگ عراق را در افغانستان خواهد دید

واشنگتن تجربه ای سنگین تر از جنگ عراق را در افغانستان خواهد دید

 بدتر از جنگ عراق در افغانستان خواهد داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، به نقل از افق، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا در نشست مجلس سنای این کشور گفت که اگر توانایی نظامی نیروهای امنیتی افغانستان و آمریکا در افغانستان افزایش نیابد، شاهد وخامت اوضاع امنیتی این کشور خواهیم بود.
این سناتور آمریکایی افزود که در صورت ادامه بی‌توجهی به وضعیت جنگی در افغانستان، آمریکا وضعیت بدتر از آنچه را در عراق تجربه کرده‌ است، شاهد خواهد بود.
گراهام که چندی قبل در رأس یک هیئت به افغانستان و پاکستان سفر کرده بود، هشدار داد که افغانستان محل گسترش تروریسم جهانی شده‌ و حتی گروه تروریستی داعش برای حضور در این کشور تلاش می‌کند.
پیش از این «جان مک کین» رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفته بود که ترامپ باید اختلافات در تیم خود را کاهش دهد و هرچه سریعتر راهبرد جنگی این کشور در افغانستان را مشخص کند.
اما «هیثر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت ترامپ به موضوعات جاری در افغانستان اهمیت می‌دهد و این کشور محور توجه دولت وی قرار دارد.
گفته می‌شود که دلیل تاخیر تعیین استراتژی واشنگتن در افغانستان، اختلاف میان مقامات ارشد کاخ سفید بر سر اعزام نیروهای بیشتر  یا واگذاری جنگ افغانستان به شرکت‌های امنیتی خصوصی است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.