چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اکسپوی قزاقستان فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه گذاران خارجی است

اکسپوی قزاقستان فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه گذاران خارجی است

محمدرضا منصوری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به قزاقستان اظهار داشت: یکی از مراکزی که توانمندی و ویژگی های هر کشوری را به نمایش می گذارد؛ اکسپوهایی است که به صورت دوره ای برگزار می شود.
وی گفت: اکسپوی قزاقستان در شهر آستانه نمایشگاه مطلوب و مناسبی است که نشاندهنده پیشرفت این کشور است و خوشبختانه غرفه جمهوری اسلامی نیز امسال با توانمندی های زیادی حضور دارد. 
رییس کمیته فناوری های نو مجلس شورای اسلامی افزود: غرفه جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی امسال بسیار جذاب و دیدنی است و در بحث انرژی های نو که هدف این دوره نیز است؛ توانسته دستاوردهای ایران اسلامی را در معرض دید جهانیان قرار دهد.
وی ادامه داد: واقعیت این است که بایستی به سمتی برویم که بیش از وضعیت کنونی به سمت انرژی های طبیعی همچون نور خورشید گام برداریم و از انرژی های فسیلی در جاهای دیگری بهره مند شویم.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته ایران اسلامی در زمینه بهره مندی از انرژی های طبیعی دارای قدمت طولانی بوده و به نوعی پیشتاز در این عرصه بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: ایرانیان در بحث استفاده از باد و معماری خانه هایشان در گذشته بسیار دقیق بوده اند و در همین اکسپو نیز فیلم های کوتاهی در مورد این تاریخ سرزمینان در غرفه جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
منصوری اظهار داشت: تمدن کهن ایرانی نشان می دهد که مردمان این دیار چگونه گرمای شدید کویر را تبدیل به باد خنک و دمای مطلوب کنند و سرماهای شدید را هم با ایجاد محل هایی معتدل کرده اند.
وی گفت: خوشبختانه این توانمندی های ایرانیان در غرفه جمهوری اسلامی ایران اکسپوی امسال به خوبی مشهود است و افرادی که تخصصی در پی آن هستند می توانند فیلم های مستند آنها را از مسوولان غرفه دریافت کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم به سبب وجود نعمت های فراوان خداوند در ایران علی الخصوص نفت و مشتقات آن، آنگونه باید قدر آنها را ندانسته ایم.
وی ادامه داد: این نعمت ها به سبب اینکه ارزان بوده، مانع از مراجعه ما به انرژی های نو شده یم و به جرات می توان گفت ایران ارزان ترین کشور دنیا در زمینه انرژی همچون برق، آب و گاز است.
منصوری یادآور شد: باید از اکنون فکر یک صد سال دیگر را کرد چرا که بالاخره روزی نفت تمام می شود؛ بایستی به گونه ای مدیریت کنیم که علاوه بر حفظ بیشتر این انرژی های سنتی به سمت انرژی های نو گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: کویر ایران بالاترین دما را دارد اما متاسفانه به سبب ارزانی هزینه انرژی کمتر به این سمت رفته ایم و حتی در منازلمان نیز از این انرژی ها به گونه ای صحیح بهره مند نمی شویم.
رییس کمیته فناوری های نو مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیازمند سرمایه گذاری در این زمینه هستیم و این اکسپو محل مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش انرژی های نو باشد.
اکسپو ۲۰۱۷ آستانه با موضوع «انرژی آینده» (Future Energy) تا دهم سپتامبر سال ۲۰۱۷ ( ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۶) در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد. 
شرکت سهامی نمایشگاهها نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شعار طرح شده در این نمایشگاه حضور یافته است. 
برای ایران ۵۰۶ متر فضای نمایشگاهی در اکسپو ۲۰۱۷ آستانه درنظر گرفته شده است. 
ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ میلان ایتالیا مقام دومی آن نمایشگاه را کسب کرده بود. 
لوگوی اکسپو ۲۰۱۷ آستانه برگرفته از نماد انرژی بادی، به عنوان شناخته شده ترین نماد انرژی جایگزین، تولید کننده انرژی از طریق نیروی باد در نظر گرفته شده است. 
اکسپو در سایتی در حال احداث با مساحتی در حدود ۱۷۴ هکتار در جنوب شهر آستانه قرار گرفته که ۲۵ هکتار برای پاویون های نمایشگاهی و ۱۴۹ هکتار فضای پیرامونی جهت سالن های همایش، شهرک اکسپو و مجموعه اقامتی مشارکت کنندگان، محل استقرار ناوگان حمل و نقل شهری، انبارها، پارکینگ هاو امکانات نمایشگاهی در نظر گرفته شده است. 
مجموعه سایت اکسپو و زیرساختهای مرتبط، با هدف بهره گیری پس از خاتمه نمایشگاه به عنوان مرکز مالی بین المللی طراحی شده است. 
در جریان رای گیری نمایندگان کشورهای عضو دفتر نمایشگاه های بین المللی، تصمیم گرفته شد که شهر آستانه محل برگزاری نمایشگاه تخصصی بین المللی اکسپو ۲۰۱۷ باشد. 
هزینه برگزاری این نمایشگاه دو میلیارد یورو برآورد شده که از محل بودجه دولت قراقستان و شرکت های بین المللی تامین می شود.a

همچنین مطالعه کنید:

ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن آغاز شد/واگذاری اراضی مازاد به بازار مسکن

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، روح الله اکبری دستیار وزیر راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.