صفحه اصلی / رضوانی، چگونه خودروی بیست را تولید کرد؟

رضوانی، چگونه خودروی بیست را تولید کرد؟

فریس رضوانی در ایران متولد شده، اما از دوران کودکی، به همراه خانواده در آمریکا زندگی می‌کند. او از این فرصت، برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با خودرو استفاده می‌کند، چراکه از کودکی به دنیای خودرو علاقه‌مند بود و مدل‌هایی مثل شورولت کوروت و محصولاتی از لامبورگینی، فریس را ذوق زده می‌کرد. در نهایت جرقه‌ی کنجکاوی او در نحوه ساخت و پیدایش این خودروها زده شد. او تصمیم گرفت که شور و اشتیاق خود در زمینه خودرو را دنبال کند و بنیان‌گذار یک شرکت باشد.
شبیه به خیلی از افراد موفق؛ کار رضوانی هم با یک طرح اولیه ساده شروع شد که در نهایت به خودروی وُلارا (Volara) تبدیل شد. زحمات و هزینه زیادی برای ساخت نمونه‌ اولیه این خودرو صرف شد و پس از انجام محاسبات، رضوانی دریافت که اگر این خودرو به قیمت بالایی فروخته شود، شانس رقابت با خودروسازان بزرگ را از دست می‌دهد. در نتیجه او نمونه اولیه را به یک سرمایه‌گذار فروخت که در نتیجه تکامل، به خودروی وِنسِر سارته (Vencer Sarthe) تبدیل شد.
رضوانی تسلیم نشد و با هدف ساخت سبک‌‌ترین و سریع‌ترین خودروی سوپراسپرت جهان که می‌بایست ۱۵۰,۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شد؛ مبلغ ۵,۰۰۰ دلار، از پدرش قرض گرفت. در قدم اول، او طراح مشهور، سمیر سادیخوف را استخدام کرد تا کار طراحی طی چهار هفته انجام شد. رضوانی بودجه لازم برای ساخت خودرو را در اختیار نداشت و در راستای جذب سرمایه‌ لازم،‌ رندر‌های نهایی خودرو را در فضای مجازی منتشر کرد. یک فرد مشهور برای ثبت سفارش با آن‌ها تماس گرفت و با استفاده از پول همین سفارش، شرکت رضوانی توانست خودرو را بسازد. در ویدیوی زیر فریس رضوانی شخصا درباره چگونگی ساخت خودروی بیست صحبت می‌کند.
امروزه رضوانی چهار نسخه مختلف از خودروی بیست را روی وب‌سایت خود قرار داده است. اولین محصول این گروه، بیست آلفا نام دارد؛ این مدل اسپرت و کم‌وزن به پیشرانه ۲.۵ لیتری سوپرشارژ تقویت شده توسط برند کوس‌ورث (Cosworth) با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار مجهز است که بیست آلفا را در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رساند
مدل اصلی خودروی بیست، با قیمت ۱۴۹,۰۰۰ دلار موجود است. بدنه این ابرخودرو مانند مدل آلفا، کاملا از فیبرکربن ساخته شده است و وزنی معادل ۷۵۰ کیلوگرم دارد. به لطف پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری و سوپرشارژ هوندا،‌ بیست ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند تا در ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. خودروی بیست آلفا X هم با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار ساخت کاس‌ورث موجود است. این ابرخودرو ۸۸۴ کیلوگرم وزن دارد و در ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. بیست آلفا X، به قیمت ۱۵۹,۰۰۰ دلار فروخته می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.