گلوگاههای شناختهشدهای دارد که اقدامات و برنامههایی برای رفع آنها توسط سازمانهای متولی و از جمله سازمان راهداری و حملونقل جادهای اجرا شده است. در حملونقل جادهای – اعم از مسافری و باری – اصلیترین گلوگاه اقتصادی کردن این بخش و سودآور کردن آن برای بخش خصوصی است. در بخش باری، کشور با فرسودگی ناوگان و پیشی گرفتن تقاضای بار از عرضه مواجه است که این امر سودآوری حمل و نقل و به تبع آن نوسازی ناوگان را با مشکل مواجه میسازد. کمکهای دولتی تا حدودی چرخه نوسازی ناوگان را به حرکت درآورده است، ولی برای نوسازی ناوگان نیازمند واقعیسازی نرخ سوخت هستیم. چالش و گلوگاه اصلی بخش مسافری، بحث کیفیت و پاسخگویی نسبت به خدمات است. در این عرصه با وجود افزایش بیرویه شرکتهای حمل و نقل مسافری، از برندسازی غفلت شده و تعدد شرکتهای حملونقل به هرج و مرج و نزول کیفیت خدمات منتهی شده است. برنامههایی برای برندسازی در حمل و نقل مسافری در دست اقدام است که با اجرای این برنامهها، این گلوگاه عمده و مهم نیز برطرف خواهد شد.
همچنین مطالعه کنید:
رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونیها
به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …