صفحه اصلی / قفل مطالبه ۲۲ ساله مردم کردستان با دستور وزیر راه و شهرسازی باز شد

قفل مطالبه ۲۲ ساله مردم کردستان با دستور وزیر راه و شهرسازی باز شد

 که در این سفر دستور رفع این مشکلات را صادر و خواستم که بلافاصله پیمانکار پروژه انتخاب و عملیات اجرایی برای تحویل باند، ترمینال‌ها و اپرون شروع شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در آخرین بخش سفر خود به استان کردستان با حضور در شهر سقز بازدیدی از محل ساخت فرودگاه شهر سقز داشت و در جمع مردم این شهر گفت: استان کردستان دارای مردمانی مهربان و طبیعتی زیبا است و امیدواریم ما مسئولان بتوانیم با عملکرد درست و مناسب خود در عمران و آبادانی این منطقه زیبا بکوشیم.
وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان در حال ساخت شهر سقز، گفت: خوشبختانه بیمارستان بانه تکمیل و برای تجیهز به وزارت بهداشت داده شده است. بیمارستان سقز نیز کاملا فعال است و با بازدیدی که امروز داشتم امیدوار هستم که بتوانیم این بیمارستان را به موقع برای بهره‌برداری به وزارت بهداشت تحویل دهیم.
آخوندی به سفر جاده‌ای خود از سنندج به شهر سقز اشاره کرد و با ابراز رضایت از فعال بودن کارگاههای بین‌راهی ادامه داد:عملیات اجرایی سقز به سمت بوکان امروز شروع شد و از سنندج به سمت کامیاران هم کارگاه‌ها فعال هستند.
نماینده دولت در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه همواره اعتقاد دارم که زاگرس می‌تواند منشا خلق ثروت در ایران باشد، تصریح کرد: کردستان هم مردمی فرهیخته و دانشمند و هم موقعیتی استراتژیک دارد  با کمترین فاصله به دریای مدیترانه یک شهر استراتژیک محسوب می‌شود که از شمال به اروپا و از جنوب به خلیج فارس متصل می‌شود و به همین دلیل بحث بزرگراه و کریدوری که از بازرگان به بندر امام متصل می‌شود را همیشه در دستور کار خود قرار داده بودم و خوشبختانه امروز به یک پروژه ی مادر تبدیل شده است و مجری خاصی دارد که کارش فقط تکمیل همین کریدور است.
فقط حدود ۳۷ کیلومتر از تعیین تکلیف نهایی کریدور شماره ۱۰ باقی مانده
وزیر راه و شهزسازی با اعلام اینکه تمام قطعات فراموش شده کریدور ۱۰ شناسایی و تحویل پیمانکار داده شده است، ادامه داد: فقط حدود ۳۷ کیلومتر از تعیین تکلیف نهایی کریدور شماره ۱۰ باقی مانده است که ظرف چند ماه اینده به پیمانکار ارائه می‌دهیم.
وی که در جمع مردم سقز در زمین فرودگاه ساخته نشده ی این شهر سخنرانی می‌کرد، گفت:فرودگاه سقز می‌تواند نقش مهمی در توسعه ی این منطقه داشته باشد. بیش از یک میلیون نفر مسافر را می‌تواند جابجا کند که جمعیت مناسبی است  ضمن اینکه این منطقه می‌تواند از طریق این فرودگاه به خدمات هوایی در حوزه مسافر و بار دسترسی یابد.
آخوندی به نیمه کاره ماندن پروژه از سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: عقب‌ماندگی در ساخت این فرودگاه به این دولت مربوط نمی‌شود و کارهای اندکی هم که انجام شده است در این دولت بوده است.
وی با اعلام اینکه فرودگاه سقز یک سری مشکلات تملک داشت که در این سفر دستور رفع این مشکلات را دادم،گفت: امیدواریم بلافاصله پیمانکار انتخاب شود و عملیات پیمانکاری برای تحویل باند، ترمینال‌ها و اپرون شروع شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون از جهت تملک و نقل و انتقال زمین یک مقداری مشکل وجود دارد اما امیدوار هستیم با رعایت مقررات و قوانین این مشکلات حل شود و ساخت فرودگاه موجب عمران و ابادی بیشتر استان شود و یک نقطه توسعه دیگر در منطقه ایجاد شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.