صفحه اصلی / افتتاح ۱۵ کیلومتر ازبزرگراه خوی- سلماس در سال جاری

افتتاح ۱۵ کیلومتر ازبزرگراه خوی- سلماس در سال جاری

 در صورت تامین اعتبار، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در بازدید از پروژه‌های ساخت و توسعه راه‌های شهرستان خوی گفت: پروژه ساخت بزرگراه خوی- سلماس به طول ۳۰ کیلومتر در سه قطعه اجرا می‌شود.
مبارک‌قدم، میانگین پیشرفت اجرایی پروژه ساخت بزرگراه خوی- سلماس را ۴۶ درصد اعلام کرد و افزود: باتوجه به مذاکرات انجام یافته با پیمانکار طرح و حل و فصل بخشی از مشکلات پروژه، به زودی عملیات اجرایی در این محور آغاز خواهد شد.
وی، طرح بهسازی و تعریض محور خوی- ایواوغلی به طول ۲۷ کیلومتررا از دیگر پروژه‌های راهسازی شهرستان خوی برشمرد و تصریح کرد: تامین اعتبار این پروژه به دلیل تعریف نشدن ردیف اعتباری مشخص به شکل مقطعی انجام می‌شود.
مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غرب یبا بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی وتعریض کل محورخوی- ایواوغلی مورد نیاز است، ادامه داد: با توجه به توافقات کارخانه سیمان، سه کیلومتر دوربرگردان استانداردبه طول سه کیلومتردرپروژه بهسازی وتعریض محورخوی- ایواوغلی ساخته می‌شود.
مبارک‌قدم با اشاره به اینکه ۱۲.۵ کیلومتر  از پروژه  بهسازی و تعریض  محور خوی- ایواوغلی در سال‌های گذشته به بهره‌‌برداری رسیده، گفت: در حال حاضر  بهسازی و تعریض ۱۴ کیلومتر از این محور  ۴۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و پیگیری‌های لازم جهت تامین اعتبار و اتصال این محور به ایواوغلی در حال انجام است.
پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بیمارستان خوی
همچنین مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در بازدید از  پروژه ساخت بیمارستان ۱۶۰تختخوابی خوی گفت: این پروژه از ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.
مبارک ‌قدم ادامه داد: تامین انشعابات و زیرساخت پروژه از جمله برق، گاز، احداث تصفیه‌خانه، تکمیل تاسیسات موتورخانه، عملیات محوطه‌سازی و تکمیل عملیات باقی‌مانده در ساختمان اصلی و ساختمان‌های جنبی آغاز شد.
وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان خوی در زمینی به مساحت ۲۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخته می‌شود، افزود: زیربنای این پروژه ۱۵هزارو ۲۷۰ مترمربع است.
مبارک‌قدم، مبلغ هزینه شده برای پروژه ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان خوی را ۳۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد ویادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نهایی این پروژه ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شده که درصورت تامین اعتبار و تجهیز به موقع پروژه این پروژه به زودی قابل افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.
همچنین مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به همراه مدیران این اداره‌کل از پروژه‌های اجرایی در سکونتگاه‌های غیررسمی منطقه از جمله خانه محله و کتابخانه بازدید کردند.
وی با توجه به اتمام عملیات ساختمانی  و انجام محوطه‌سازی کتابخانه محله جمشیدآباد بر پیگیری مقامات شهرستان برای تجهیز و بهره‌برداری از پروژه تاکید کرد.
برگزاری نشست هم‌اندیشی و بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان خوی
همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در نشست هم‌اندیشی و بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی خوی با بیان اینکه شهر تاریخی خوی، پل ارتباطی در ناحیه شمال غربی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: شهرستان خوی در موضوع تاریخ ایرانشهری جایگاه ویژه‌ای دارد.
مبارک‌قدم بر برگزاری شورای تامین مسکن شهرستان خوی به صورت منظم جهت تعیین و تکمیل آماده‌سازی سایت امام کندی و حل مشکلات مسکن مهر تاکید کرد و گفت: تجهیز و بهره‌برداری پروژه‌های تکمیل شده در سکونتگاه‌های غیررسمی  شهرستان خوی به ویژه کتابخانه محله جمشیدآباد بسیار ضروری است.
وی الحاق محورهای خوی- سلماس و خوی- ایواوغلی در کرویدر غرب کشور را در جهت توسعه شبکه پیوسته حمل‌و‌نقل مسافر و کالا مهم دانست و افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی ایمن‌سازی محور خوی- ایواوغلی از محل ردیف اعتبارات نقاط حادثه‌خیز تامین می‌شود.
مبارک|‌قدم خواستار مساعدت مسئولان شهرستان خوی در حل مسائل معارض و آزادسازی محورهای خوی- سلماس و خوی- ایواوغلی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه آماده همکاری با ارگان‌ها برای اجرای پروژه‌ های مشارکتی هستیم، تصریح کرد: زمینه حضور خیرین در پروژه‌های راهسازی را در صورت نبود موانع قانونی فراهم می‌کنیم.
وی به تکمیل پروژه بیمارستانی ۱۶۰ تختخوابی خوی اشاره کرد و بر تجهیز به‌ موقع پروژه از سوی دستگاه بهره‌بردار و مساعدت مسئولین شهرستان برای تامین زیرساخت و انشعابات پروژه تاکید کرد.
فرماندار شهرستان خوی نیز در این نشست، اتمام پروژه‌های بهسازی و تعریض محورهای خوی- ایواوغلی وخوی- سلماس راخواستار و یادآور شد: ایمن‌سازی محورهای ارتباطی شهرستان خوی در کاهش آمار سوانح جاده‌ای استان نقش‌آفرین است.
همچنین نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر تسریع در اجرای پروژه ملی تعریض خوی- قطور – رازی و تکمیل ساخت دو دستگاه پل غیرهمسطح در این محور تاکید کرد و گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای پروژه ملی تعریض خوی- قطور – رازی ابلاغ خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.