صفحه اصلی / پیشنهاد اتاق ایران برای اصلاح قانون معدن و ارائه به مجلس تدوین می‌شود

پیشنهاد اتاق ایران برای اصلاح قانون معدن و ارائه به مجلس تدوین می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران, رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران از بررسی اصلاح قانون معدن از سوی این کمیسیون خبر داد.
بهرام شکوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اعلام کرد: کمیسیون معادن اتاق ایران، با برگزاری جلسات کارشناسی، در حال بررسی اصلاح قانون معادن ایران است و پس از این بررسی، پیشنهادهایی برای اصلاح این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی ایران معتقد است که اصلاح قانون معادن باعث شکوفایی بخش معدن خواهد شد.
طبق گفته بهرام شکوری بخش معدن می‌تواند باعث رشد صادرات غیرنفتی کشور شود.
شکوری با تأکید بر اهمیت اصلاح قانون معادن معتقد است: برای بسیاری از افراد و سرمایه‌گذاران خارجی که تمایل دارند در بخش معدن سرمایه‌گذاری کنند، اصلاح قانون معادن بسیار مهم است.
وی ادامه داد: کمیسیون معادن اتاق ایران باهدف تحقق توسعه پایدار در بخش معدن با نگاه به موضوعاتی مانند بهره‌وری، مسائل زیست‌محیطی، تخصصی کردن فعالیت‌های معدنی و تأکید بر آن، توسعه و افزایش مواد معدنی با ایجاد انگیزه‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی، امکان توسعه فرآوری محصولات باارزش افزوده بیشتر، این قانون را بررسی می‌کند.
شکوری افزود: ایجاد فضای مناسب و امن برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی همراه با فرهنگ‌سازی عمومی، روان بودن و ثبات قوانین و سهولت اجرای آن از مهم‌ترین اهداف بررسی و ارایه پیشنهادات اصلاحی قانون معادن است.
وی تصریح کرد:‌ کمیسیون معادن با حضور افرادی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن، سازمان نظام‌مهندسی معدن، سازمان محیط‌زیست و همچنین فعالان اقتصادی عضو اتاق ایران، قانون معادن را بررسی می‌کند. تاکنون ۱۴ بند یعنی نیمی از این قانون  در سه جلسه بررسی‌شده‌ است و جلسات کمیسیون در این رابطه ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.