صفحه اصلی / برنامه ریزی برای تولید ۴ میلیون تن چغندر پاییزه

برنامه ریزی برای تولید ۴ میلیون تن چغندر پاییزه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز، موفقیت کشور در افزایش تولید شکر را ناشی از  کشت چغندر پاییزه دانست و گفت:سطح کشت چغندر پاییزه باید به تدریج به ۵۵ هزار هکتار برسد.
وی با بیان این که افزایش ۶۸ تنی عملکرد تولید چغندر پاییزه هدف‌گذاری شده است، اظهار داشت:امسال در استان خوزستان عملکرد تولید بالای ۷۱ تن در چغندر پاییزه داشتیم و این ظرفیت در کشور وجود دارد.
کشاورز تصریح کرد:افزایش تولید چغندر پاییزه به منظور افزایش عملکرد تولید و بهره وری آب صورت می‌گیرد.
وی درباره کشت چغندر بهاره اذعان داشت: در برنامه ششم توسعه، سطح زیر کشت چغندر بهاره ثابت در نظر گرفته شده، مشروط بر آن که اقدام‌هایی همچون کشت نشایی، آبیاری میکرو و کشاورزی حفاظتی توسعه یابد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در برنامه ششم توسعه افزایش ۱۲ درصدی عملکرد تولید چغندر بهاره و تولید نزدیک به شش میلیون تن از این محصول پیش بینی شده، گفت: نباید کمتر از ۸۰۰ گرم به ازای هر مترمکعب آب چغندر بهاره تولید شود.
وی با اشاره به سطح زیر کشت ۹۰ هزار هکتاری نیشکر، بر ضرورت افزایش میزان بهره وری واحدهای نیشکری تاکید و خاطرنشان کرد:افزایش بهره وری آب، تناوب و استمرار تکنولوژی توام با روش‌های زراعی سه سیاست مهم در زمینه کشت نیشکر است.
کشاورز، افزایش ظرفیت کارخانه‌های قند از حدود ۶۳ هزارتن به ۸۵ هزارتن در روز، اصلاح نظام قیمت گذاری شکر به تفکیک شکرهای تولیدی چغندر بهاره و پاییزه و اصلاح قیمت‌های عرضه و حمایت خاص از استقرار حداقل پنج واحد جدید کارخانه قند چغندری در مناطق خوزستان و ایلام را از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.