صفحه اصلی / پروژه‌های فاضلاب بزرگ‌ترین طرح‌های زیست‌محیطی کشور هستند

پروژه‌های فاضلاب بزرگ‌ترین طرح‌های زیست‌محیطی کشور هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید چیت‌چیان" با بیان این‌که تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر چهلمین تصفیه‌خانه دولت یازدهم است گفت:  افتتاح دو تصفیه‌خانه دیگر در روزهای باقی‌مانده دولت، ۴۲ تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح شده است.
چیت چیان اظهار داشت: بیش از ۲۶ درصد کل ظرفیت تصفیه فاضلاب تاریخ کشور در دولت یازدهم انجام شده است، اکنون ۴۶.۸ درصد جمعیت شهری کشور از تصفیه خانه‌های فاضلاب بهره‌مند هستند.
او با اشاره به گزارش سالانه سازمان ملل گفت: با اجرای طرح‌های مختلف، در زمان حاضر شاخص ایران هم از نظر آب و هم فاضلاب، راضی‌کننده است.
وزیر نیرو گفت: در کشور و استان تهران شاهد عملکرد خوب شرکت آبفا بودیم، در مجموع ۱۰ مدول فاضلاب در ۹ شهر به بهره برداری رسیده و اکنون ۹۵۴ هزار متر مکعب در شبانه‌روز رسیده است که در ابتدای ‌این دولت این ظرفیت حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب بوده است و حدودا دو برابر شده است.
وی ادامه داد: ما در کشوری خشک و نیمه‌خشک که در ۱۵ سال اخیر با خشک‌سالی دست و پنجه نرم می‌کرده است زندگی می‌کنیم، لذا اهمیت آب برای همه ما روشن است.
چیت‌چیان افزود: اهمیت موضوع فاضلاب برای ما به این جهت است که با توسعه صنایع و کشاورزی و توسعه شهرها، نیاز به تصفیه آب روشن شد.
او تاکید کرد: هر مترمکعب آب آلوده، چهل متر مکعب آب پاکیزه را آلوده می‌کند و مصرف آن در کشاورزی و دامداری، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، بنابراین اگر بتوانیم فاضلاب را جمع‌آوری و به صورت اصولی مصرف کنیم از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کنیم.
چیت‌چیان افزود: با جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن ضریب امنیت بهداشتی جامعه افزایش می‌یابد، در ضمن از پساب، پس از تصفیه به عنوان منابع آبی می‌توان بهره برد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.