صفحه اصلی / کاهش آلایندگی های زیست محیطی صنایع معدنی در دستور کار دولت قرار دارد

کاهش آلایندگی های زیست محیطی صنایع معدنی در دستور کار دولت قرار دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، محمدرضا حاجی‌پور از تلاش دولت و دستگاه‌های ذیربط برای کاهش خطر ریزگردها در معادن سنگ خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های دولت جهت کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، از سال گذشته بحث پرداختن به معادن سبز با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان آغاز و مقرر شده است که اداره کل منابع طبیعی نسبت به شناسایی گونه‌های گیاهی که در مناطق محتلف استان مرکزی وجود دارد، اقدام عملی را انجام داده و نتیجه را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کند .
حاجی پور در ادامه گفت: بر همین اساس مقرر شد در قالب هماهنگی با اداره کل منابع طبیعی و پس از شناسایی گونه‌های گیاهی و اعلام نتیجه به سازمان صنعت و معدن با توجه به تنوع اقلیمی در استان مرکزی کاشت نهال و درخت در محدوده معادنی که حائز شرایط باشند توسط بهره‌برداران انجام شود. بر این اساس مجموعه‌های معدنی موظف هستند برای کاهش خطر ریزگردها و جلوگیری از آلایندگی این اقدام را عملیاتی کنند تا ضمن دفع ریزگردها و کاهش خطرات ناشی از استخراج سنتی معادن گامی در جهت ایجاد معادن سبز برداشته شود .
وی در خصوص راهکارهای علمی و عملی جهت کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی معادن گفت: سازمان توسعه نوسازی معادن در حوزه کاهش ریزگردها و استخراج‌های نوین مباحث علمی و عملیاتی را در دست مطالعه داشته و بر این مبنا دوره‌های آموزشی لازم جهت بروز کردن فناوری استخراج معادن آلاینده محیط زیست و کاهش آلایندگی و کاهش باطله های معدنی برنامه ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سازمان صنعت و معدن استان مرکزی نیز سیاست کاهش آلایندگی های زیست محیطی صنایع معدنی با همکاری و تعامل با ادارات محیط زیست و منابع طبیعی استان و انجمن ها و تشکل های معدنی در حال پیگیری است تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای حفظ سلامت مردم ایجاد کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.