صفحه اصلی / هم‌افزایی استارت‌آپ‌ها برای موفقیت

هم‌افزایی استارت‌آپ‌ها برای موفقیت

محمد جوادی قاضیانی
به گزارش کسب و کار نیوز، البته اتفاق اصلی و بخش جذاب الکامپ، الکام‌استارز بود که استارت‌آپ‌ها در آن دور هم جمع شده بودند و از خدمات‌شان به دیگران آگاهی می‌دادند.
البته تعداد استارت‌آپ‌ها و ایده‌ها بسیار زیاد بود و اینکه آیا همه آنها موفق می‌شوند یا نه، جواب آن منفی است و اینکه آیا این جوی که برای کسب‌وکار‌های اینترنتی و استارت‌آپ‌ها به وجود آمده است و بعضی مسئولان اذعان دارند که راه‌حل رفع مشکل اشتغال کشور با این نوع کسب‌وکار‌ها حل می‌شود، جای بحث بسیاری دارد و همین طور این همه کسب‌وکاری که به صورت اینترنتی و در بستر وب شکل گرفته‌اند آیا واقعا نوآوری محسوب می‌شوند یا اینکه شرایط حاکم این طور حکم می‌کند که کسب‌وکار‌ها به این شکل و در این بستر باشند و چرا‌های دیگری که موضوع بحث ما در گزارش‌های بعدی خواهد بود، اما الکامپ امسال و مهم‌تر الکام‌استارز چطور بود؟ چه ایده‌ها و کسب‌وکار‌هایی در آن به ارائه خدمات می‌پرداختند؟ و سوال‌های دیگر…
حضور ایده‌های متفاوت و کسب‌وکار‌های متفاوت
در این گزارش به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم بدین منظور که اشاره‌ای به تنوع حضور استارت‌آپ‌ها و ایده‌ها کرده باشیم.
آچار فرانسه
آچار فرانسه خدمتی جدید از شرکت موفق و پیشرو سانا گستر سبز است که با هدف راه‌اندازی مطمئن‌ترین پلتفرم خدمات منزل بر بستر فناوری اطلاعات، با بهره‌گیری از تیمی مجرب و متخصص فعالیت خود را آغاز کرده است. آچار فرانسه با بازتعریف مفهوم سنتی خدمات منزل و با تکیه بر تیم به‌روز و کارآمد خود سعی کرده جدید‌ترین فناوری‌های پردازش داده و اطلاعات را در بازار قدیمی خدمات به شکلی به کار بگیرد تا افراد بتوانند در کمترین زمان و به راحتی نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق سایت و اپلیکیشن دریافت کنند.
مستر درنان
نخستین فروشگاه اینترنتی عرضه نان در ایران و نخستین ویترین آنلاین برای عرضه‌کنندگان نان در ایران است. مشتریان با مستر درنان می‌توانند نان مورد نیاز خود را از بستر‌های تلفن، سایت و تلگرام سفارش دهند و نان گرم و تازه دریافت کنند. ضمنا مناطقی که مستر درنان در حال حاضر آنها را پوشش می‌دهد ولنجک، درکه، اوین، سعادت‌آباد و کوی فراز هستند.
دکتر ساینا
زمانی که انسان نیاز دارد که از پزشک متخصص مشورت بگیرد و حوصله بیرون رفتن و وقت آن را نیز ندارد می‌تواند با تماس با دکتر ساینا که متخصصان زیادی برای مشاوره دارد، مشکل خود را حل و مدارکش را برای آنها ارسال کرده و مشاوره سلامت دریافت کند. خدمت دیگر دکتر ساینا به این شرح است که مجموعه‌ای کامل از اطلاعات حوزه بهداشت و سلامت را شامل معرفی بیماری‌ها، داروهای گیاهی، پزشکان، مراکز درمانی و داروخانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهد.
ملکانا
ملکانا یک سامانه خدمات رایگان است که صاحبان املاک می‌توانند جهت درخواست عکس‌برداری رایگان از ملک خود و حضور تیم حرفه‌ای عکاسی درجه یک به سایت ملکانا مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. در مرحله بعدی کارشناسان ملکانا در محل حاضر می‌شوند و عکس می‌گیرند و در سایت ثبت می‌کنند. با این خدمت مشتریان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری تجربه جدیدی را در فضای مجازی به دست بیاورند و خود را به صورت کامل در محیط ببینند و زوایای مختلف خانه را تماشا کنند.
شتاب‌دهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری
در الکامپ پارک‌های علم و فناوری و شتاب‌دهنده هم حضور داشتند. از جمله آنها می‌توانیم به شتاب‌دهنده‌های اکسل، نوین‌تک و… اشاره کنیم. پارک‌های علم و فناوری هم مثل پارک‌های علم و فناوری دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد و… در الکامپ حضور داشتند.
پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هم با استارت‌آپ‌های خود در این نمایشگاه حضور داشت و استارت‌آپ‌های تحت حمایت پارک به نمایش خدمات‌شان می‌پرداختند. استارت‌آپ‌هایی مثل ۱- نظربین که به بررسی و انتشار محتوای تولیدشده کاربران در زبان فارسی می‌پردازد که محتوای تولیدی را به صورت خودکار پیش از انتشار بررسی می‌کند. ۲- خدمات ابر عمومی xaas که خدمات عمومی رایانش ابری است، یعنی هر آنچه که در یک مرکز داده نیاز است از منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی اطلاعات تا تجهیزات شبکه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد. ۳- فرازین بار که یک ابزار فوق هوشمند کمک‌مترجم انواع فایل‌های متنی با حفظ فرمت و استایل فایل اصلی است و…
در حاشیه این نمایشگاه مسئولان هم به الکامپ آمدند و از استارت‌آپ‌ها بازدید کردند و بیشتر آنها از این نوع کسب‌وکار‌ها برای رشد اشتغال کشور دفاع می‌کردند.
تشکیل اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی
در حاشیه این نمایشگاه با حمیدرضا اعتدال‌مهر، رئیس انجمن کسب‌وکار‌های اینترنتی گفتگو کردیم و وی برای رفع مشکلات کسب‌وکار‌های اینترنتی خواستار تسریع در تشکیل اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی بود.
 در همین رابطه با سید فرید موسوی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفتگو کردیم که ایشان از تشکیل فراکسیون کسب‌وکار‌های اینترنتی در مجلس خبر داد و بر لزوم انسجام در حمایت از این نوع کسب‌وکار‌ها تاکید ‌کرد.
نکته پایانی
با نگاهی به استارت‌آپ‌های حاضر در نمایشگاه امسال و ایده‌هایی که در آن حضور داشتند، این نکته را درمی‌یابیم که با توجه به متداول شدن فروش آنلاین در کشور و پذیرش آن توسط مردم و دلایل دیگر، کسب‌وکار‌های فیزیکی در حال تبدیل شدن به کسب و کارهای اینترنتی و تغییر دادن بسترشان هستند. نکته دیگری هم که از بررسی ایده‌های مختلف آشکار بود، این بود که بسیاری از این ایده‌ها مکمل هم بودند و می‌توانند با ادغام و همکاری با هم و هم‌افزایی به موفقیت‌های بسیار بیشتری دست یابند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.