صفحه اصلی / تکنولوژی‌ نوین سنگ‌های قیمتی در استان سمنان بکار گرفته می‌شود

تکنولوژی‌ نوین سنگ‌های قیمتی در استان سمنان بکار گرفته می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا، حسین خواجه بیدختی با اعلام این خبر افزود: این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌گیری از توان کانون هماهنگی، دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران برای استفاده از تکنولوژی‌های نوین در آموزش و ترویج و توسعه طراحی و تراش گوهرها در استان سمنان بسته شده است.
وی گفت: فراگیر شدن این هنر- صنعت، اشتغالزایی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
بیدختی افزود: کانون هماهنگی، دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران، نماینده انحصاری شرکت گلوبال کانادا در ایران است و رئیس این کانون نقش مهمی در ترویج و آموزش هنر گوهر تراشی در کشور و ثبت شهر جهانی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی داشته است.
وی با بیان اینکه استان سمنان دارای توان بالایی در زمینه گوهر سنگ‌ها به خصوص در طرود شاهرود و معادن فیروزه دامغان است، گفت: از دو سال گذشته تا کنون، در شاخه کار و دانش در شهرستان دامغان و در مقطع دیپلم دروس مرتبط با تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی آموزش داده می‌شود.
وی افزود: ایجاد فضای تخصصی و مناسب کسب و کار در توسعه علوم گوهر سنگ، برگزاری همایش و ورکشاپ ‌های تخصصی در زمینه جواهرات و گوهر سنگها، برگزاری دوره‌های آموزشی علمی، راه اندازی نمایندگی کانون در استان سمنان، حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان و بهره گیری از روش‌های انگیزشی برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علوم جواهرات و گوهر سنگها از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
یکی از صنایع دستی تزیینی- کاربردی ایران " تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی" است. سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی به سنگهایی از قبیل زمرد، آماتیس، عقیق، فیروزه و یشم اطلاق می‌شود. این سنگها که در ایران به وفور یافت می شود پس از تراش و نشاندن آن در رکابی از طلا یا نقره دارای ارزش افزوده بیشتری می‌شوند. سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی با ابزار و وسایل مخصوص برای استفاده در زیور آلات، ظروف زینتی و اشیاء تزئینی متفاوت نیز تراش داده می شوند.

همچنین مطالعه کنید:

منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

به گزارش کسب و کار نیوز ، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.