صفحه اصلی / نوزدهمین شماره ماهنامه «دانش‌بنیان» منتشر شد

نوزدهمین شماره ماهنامه «دانش‌بنیان» منتشر شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خبر، کوتاه بود اما باورنکردنی. «مریم میرزاخانی درگذشت». هنوز ذوق دریافت مدال فیلدز توسط این نابغه ایرانی، در هوای خاطره مان انباشته بود که خبر رسید بیماری سهمگین، به تخت بیمارستان اش گره زده است. هنوز عطر دعاهای مردم به مشام نخورده بود که رفت. تنها برنده جایزه موسوم به نوبل ریاضی در جهان و تنها ایرانی در این فهرست، فروتنانه و بی ادعا زندگی کرد و برای درگذشت خود، دردسری برای دیگران ایجاد نکرد و رفت.
ماهنامه «دانش بنیان» در نوزدهمین شماره خود نگاهی ویژه به این رخداد تلخ کرده و البته پاسداشتی از حضور و فعالیت جوانان نابغه ای که همچون میرزاخانی، در ایران و جای جای جهان زندگی می کنند، به عمل آورده است.
سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری که با مریم میرزاخانی سال ها قبل، هم دانشگاهی بوده است، برای درگذشت این بانوی سرآمد ایرانی، پیام تسلیتی صادر کرد که آغازگر مطالب شماره نوزدهم «دانش بنیان» است.
اما پرویز کرمی سردبیر «دانش بنیان» نیز در شماره تیرماه این ماهنامه، یادداشت خود را متاثر از درگذشت میرزاخانی، به قلم طبع آراسته. سخن سردبیری این ماهنامه، درباره اهالی علم و هنر که نام کشور را پرآوازه می کنند، است.
در بخشی از این یادداشت که با تیتر «شبیه مریم کم نیستند» می خوانیم: «علـم و هنـر هـر دو از پاسـداران صلـح و دوسـتی اند و هـر دو زبـان مشـترکی هسـتند بیـن تمـام مردم جهـان کـه فـارغ از خطوطی که مرزهـا بین آن ها کشـیده اند و فـارغ از رنـگ و نـژاد و مذهـب، آن هـا را به هم پیونـد می دهند.»
در بخش های دیگر شماره نوزدهم ماهنامه «دانش بنیان» گزارش ها، گفت وگوها، مقالات و یادداشت های مختلف و متنوعی را در اختیار خواهید داشت که البته با استفاده از نرم افزار کدخوان در موبایل های هوشمندتان، می توانید از عکس ها، فیلم ها و صداهای تعبیه شده در این نشریه، بهره مند شوید.
نوزدهمین شماره ماهنامه «دانش بنیان» به صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرمسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی، ویژه تیرماه ۱۳۹۵ و در ۱۳۲ صفحه، منتشر شده است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.