صفحه اصلی / پیشنهاد کاهش مالیات ارزش افزوده طلا به ۳ درصد با تصویب مجلس عملیاتی می شود

پیشنهاد کاهش مالیات ارزش افزوده طلا به ۳ درصد با تصویب مجلس عملیاتی می شود

 ارائه شده و پیش بینی می شود با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک به تصویب برسد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمد کشتی آرای در گفت و گو  افزود: این پیشنهاد به دلیل کاهش مشکلات صنفی سازندگان مصنوعات طلا و جلوگیری از اختلال در کسب و کار این صنف ارائه شده است.
وی تصریح کرد: به دلیل مالیات ۹ درصدی ارزش افزوده بر طلا، استقبال مردم نسبت به خرید طلا کمتر شده و در نتیجه سبب بی رونقی بازار طلا و جواهر را به دنبال داشته است.
کشتی آرای ادامه داد: پیشنهاد مطرح شده با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان ذیربط دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نهایی و ارائه شد که انتظار می رود در آینده نزدیک به تصویب برسد و رونق کسب و کار در  صنف طلا را داشته باشیم.
وی گفت: در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی ، میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا به ۳ درصد کاهش می یابد که از مصرف کننده نهایی دریافت و به دولت داده می شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص برنامه اتحادیه مبنی بر طرح امنیتی پلمب سکه های ربع، نیم و کامل بهار آزادی مشابه سکه های گرمی از سوی بانک مرکزی اظهار کرد: در این زمینه از چند سال قبل هماهنگی هایی با بانک مرکزی انجام شده و تلاش های زیادی از سوی اتحادیه صورت گرفته است که امیدواریم در شهریور ماه امسال از این طرح رونمایی شود.
کشتی آرای افزود: درحال حاضر حدود ۱۵۰۰ واحد صنفی فروش طلا و جواهر در تهران و ۴۵۰۰ واحد صنفی ساخت و ساز طلا فعالیت دارند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.