صفحه اصلی / ۹۶ پروژه در منطقه آزاد ماکو اجرا می‌شود

۹۶ پروژه در منطقه آزاد ماکو اجرا می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از فارس ارومیه، حسین‌فروزان با اشاره به ادعای ورود ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور اظهار داشت: متاسفانه معضل قاچاق در همه جا وجود داشته و برای حل آن باید یک اراده عمومی وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: بی شک با توجه به اینکه کالای قاچاق سبب ویرانی اقتصاد یک کشور می‌شود، همه باید دست به دست هم داده و برای رفع آن بکوشند.
وی به وجود ۶ هزار و ۵۰۰ بیکار با تحصیلات دانشگاهی در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: بی‌تردید برای رفع معضل بیکاری نیز باید یک اراده عمومی شکل گیرد و در این رابطه نیز با راه اندازی برخی پروژه‌ها، شاهد اشتغال‌زایی در منطقه می‌شویم.
فروزان گفت: با راه اندازی واحد تولیدی لباس در منطقه آزاد ماکو، برای ۱۸۰ نفر شغل ایجاد شد که ۶۰ نفر از آنها از میان بانوان بوده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های دشمنان بوده است اظهار داشت: سایر مشکلات در اثر سو مدیریت، بوروکراسی اداری، بی کفایتی ها و وجود قوانین نامناسب بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با ابراز تاسف از اینکه در کشور اراده‌ای به جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد تصریح کرد: اگر بتوان تنها ۶۰ درصد سرمایه گذاران داخلی یا خارجی را جذب کرد، می‌توان کل استان را آباد کرده به شرطی که زیرساخت‌ها نیز آماده باشد.
وی از پایان فاز نخست کارخانه فروآلیاژ با کمک سرمایه‌گذار هندی خبر داد و افزود: از سوی دیگر فاز نخست نیروگاه ماکو نیز تا دو ماه دیگر افتتاح می‌شود.
فروزان بیان کرد: از سوی دیگر کارخانه‌های ترانس موتور، کربنات پتاسیم در شهرک صنعتی ۲ منطقه آزاد و نیز واحد تولیدی تبدیل کاغذ از مواد سنگی راه اندازی می‌شود.
وی با تاکید بر توجه به میراث فرهنگی در این منطقه گفت: هم اکنون بنای «باغچه جوق ماکو» در حال مرمت است و تزریق بتن آن آغاز شده و از سوی دیگر« قلعه ماکو» نیز از پروژه‌هایی است که مورد توجه بوده و حتی می‌تواند گردشگر بین‌المللی جذب کند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به وجود ۹۶ پروژه در این منطقه تصریح کرد: از این تعداد، ۱۶ پروژه در حال مطالعه و ۸۰ پروژه عمرانی است.
فروزان با تشریح فعالیت‌های قرآنی سازمان منطقه آزاد تجاری ماکو اظهار داشت: در این زمینه نیز سازمان در سه سال گذشته تلاش کرده که با برگزاری بیش از ۷۰ برنامه متنوع قرآنی، در راستی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گام‌های ارزشمندی بردارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.