صفحه اصلی / ساخت و ساز سنتی موجب اتلاف ۳۵ درصدی انرژی در ساختمان ها می شود

ساخت و ساز سنتی موجب اتلاف ۳۵ درصدی انرژی در ساختمان ها می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «اکبر ترکان» امروز سه شنبه در کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، افزود: در حالی که تولید ناخالص ملی ترکیه با یک هزار میلیارد دلار، ۲.۵ برابر ایران است اما در این کشور مصرف انرژی نصف کشور ما است.
وی ادامه داد: ایران معادل ۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص ملی دارد در حالی که ترکیه با این میزان تولید ناخالص ملی، کمتر از ما انرژی مصرف می کند.
مشاور رئیس جمهوری گفت: بدون شک با عایق بندی جداره های بیرونی ساختمان ها ما می توانیم ۱۵ درصد از هدررفت انرژی جلوگیری کنیم و با اصلاح سبک زندگی مصرف انرژی را در ساختمان ها کاهش دهیم.
مشاور رئیس جمهوری در ادامه گفت: در طول ۲۲ سال گذشته که کار سازمان های نظام مهندسی در کشور آغاز شده، تاکنون این سازمان موفقیت های زیادی در حوزه ساخت وساز کشور داشته است.
ترکان اظهارداشت: با توجه به زلزله خیز بودن کشور باید اجرای مقررات ملی ساختمان در کشور مورد توجه جدی قرار گیرد و می توان گفت تاکنون سازه های ساخته شده در سطح کشور با نظارت سازمان های نظام مهندسی تا حدود زیادی قابل اطمینان بوده است.
وی با بیان اینکه نظام مهندسی و کنترل ساختمان دو موضوع جدا از هم نیستند، گفت: بدون شک هر دستورالعملی که در این راستا تدوین می شود باید بر اساس قانون نظام مهندسی باشد، در غیر این صورت نظام مهندسی به یک اتحادیه صنفی تبدیل خواهد شد ، ضمن این که استفاده از افراد صاحب صلاحیت در حوزه ساخت و ساز در راستای ارتقای کیفیت و عمر ساختمان ها در کشور بسیار مفید خواهد بود.
کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازهای شهری روزهای ۳و ۴ مرداد ماه امسال با حضور اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی کشور، اساتید، متخصصان و دست اندرکاران ساختمانی در حوزه ساخت و ساز و تاسیسات برق و مکانیک در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.