صفحه اصلی / ۵۰ درصد منابع و امکانات ورزشی به بانوان اختصاص خواهد یافت

۵۰ درصد منابع و امکانات ورزشی به بانوان اختصاص خواهد یافت

به گزارش ایسنا سلطانی‌فر افزود: هدف از سفر به سیستان و بلوچستان تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی استان، حمایت از هیئت های ورزشی و تبادل نظر برای برگزاری و میزبانی مسابقات ملی و بین الملی در استان است. بخشی از هزینه برگزاری مسابقات ملی را در استان متقبل خواهیم شد تا ضمن شادی و نشاط مردم، پیروزی تیم های  استان باعث غرور ملی خواهد شد.
سلطانی فر خاطرنشان کرد: تا سال ۹۲ جمعا ۲۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۳ میلیون تومانی(جمعا ۶ میلیون تومان به هر زوج) به زوج های جوان پرداخت شده است که باافزایش سقف وام به ۱۰ میلیون تومان به ازای هر زوج جمعا در سال ۹۵ ، ۹۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: تعداد سمن های مرتبط با ورزش و جوانان از حدود ۱۰۰ در سال ۹۲، به مرز ۲ هزار سازمان مردم نهاد افزایش یافته است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: استان‌های محروم و با استعداد ورزشی به ویژه سیستان و بلوچستان که از توانمندی‌ها و ظرفیت های فراوان ورزش برخوردار است مورد توجه ویژه دولت قرار دارد.
سلطانی فر گفت: براساس تحلیل های وزارت ورزش و جوانان، استان سیستان و بلوچستان از استعدادهای ورزشی فراوانی برخوردار است.
وی ادامه داد: نیاز است تا ورزش سیستان و بلوچستان در بخش های سخت افزاری و امکانات سرعت بیشتری بگیرند. ورزش سیستان و بلوچستان در دولت دوازهم از اولویت های ویژه ای برخوردار است.
وی اضافه کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان از اولویت های مهم وزارت ورزش و جوانان در این استان است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به هماهنگی که بین استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علما و مدیران دستگاههای مختلف دولتی وجود دارد قطعاً این هماهنگی به توسعه یافتگی استان کمک شایانی می کند.
سلطانی فر اظهار داشت: استعدادهای زیادی در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان وجود دارد که اگر زیرساخت های ورزشی برای آنان فراهم شود این امکان را دارند که در صحنه های مختلف بین المللی برای استان و کشور افتخار آفرینی کنند.
وی افزود: در وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی ویژه ای در حال انجام است تا بتوانیم در چهار سال آینده تمرکز خاصی به بخش ورزش سیستان و بلوچستان داشته باشیم.
وی ادامه داد: تکمیل فضاهای ورزشی در دست اقدام و نیمه کاره، استعدادیابی ورزشی، کمک به هیات های ورزشی و برگزاری مسابقات بین المللی در سیستان و بلوچستان از اولویت های نخست وزارت ورزش و جوانان در چهار سال اخیر است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط جغرافیایی خوبی که دارد می تواند میزبان بسیاری از مسابقات ورزشی باشد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: سیستان و بلوچستان در برخی از رشته های ورزشی نظیر شتر سواری، ورزش های آبی و ساحلی از استعداد های بسیار خوبی برخوردار است. تکمیل سالن چهار هزار و ۵۰۰ نفری دهکده المپیک زاهدان که یکی از ضرورت های سیستان و بلوچستان است در اولویت وزارت ورزش و جوانان است.
وی ادامه داد: این سالن ورزشی تا ۲ سال آینده به طور کامل تکمیل و بهره برداری می شود.
وی افزود: با استفاده از ظرفیت بوجه ای جدیدی که وزارت ورزش و جوانان دارد تکمیل پروه های نیمه تمام سیستان و بلوچستان در اولویت این وزارتخانه است.
وی تاکید کرد: تمام برنامه های توسعه ای سیستان و بلوچستان در بخش ورزش در قالب سند برنامه توسعه استان تدوین شده است. بازسازی فضاهای ورزشی، تکمیل پروژه های ورزشی، ایجاد فضاهای جدید ورزشی، استعدادیابی ورزشی، کمک به هیات های ورزشی و برنامه ریزی برای میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی در سیستان و بلوچستان از جمله موارد ذکر شده در سند توسعه ورزش استان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.