صفحه اصلی / استارت‌آپ‌ها، جذاب‌ترین بخش نمایشگاه

استارت‌آپ‌ها، جذاب‌ترین بخش نمایشگاه

شایلی قرایی
این نمایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر ایران شناخته می‌شود. این نمایشگاه از ۳۰ تیر تا امروز ۲ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 
حرفه‌ای‌های همیشه حاضر
امسال فضای نمایشگاه بزرگ‌تر شده و چند سالن ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ به فضای کل نمایشگاه اضافه شده است. برخلاف سال گذشته که استارت‌آپ‌ها در جنوبی‌ترین سالن نمایشگاه جای‌گیری شدند و کمتر از یک متر در اختیار هر کدام بدون هیچ امکاناتی قرار گرفت، امسال سالن‌های ۸ و ۹ که بزرگ‌ترین سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی به شمار می‌روند، به استارت‌آپ‌ها اختصاص داده شده است که البته بابت جای‌گیری در این سالن‌ها هزینه‌ ناچیزی‌ از آنها دریافت کرده‌اند. امسال هر کدام غرفه‌ جداگانه‌ای دارند و در فضایی باز و هوایی مطبوع به معرفی حرفه‌شان می‌پردازند. 
این سالن‌ها از همه قسمت‌های نمایشگاه شلوغ‌تر است و به‌جرات می‌توان گفت جذاب‌ترین بخش نمایشگاه را همین استارت‌آپ‌های سالن ۸ و ۹ تشکیل داده‌اند. در میان بازدیدکنندگان کمتر افراد مسن دیده می‌شوند و اکثر آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل داده‌اند. غرفه‌ چینی‌ها اگرچه در حد شرکت مخابرات و سازمان فناوری اطلاعات و شرکت‌های بزرگ غنی نیست؛ اما این کسب‌وکارهای کوچک تا آنجا که توانسته‌اند از تزئینات و امکانات خود به نحو احسن استفاده کرده‌اند و غرفه‌های شکیل و جذابی دارند؛ حتی در بخش وسطی سالن، برخی همانند اسنپ غرفه‌ای جزیره‌ای ساخته‌اند و توانسته‌اند با ارائه سرویس‌های دیدنی، بازدیدکنندگان را جذب کنند. 
شرکت سپ نسخه‌ جدید اپلیکیشن سه سوت را ارائه کرد
شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سِپ) در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ از نسخه جدید اپلیکیشن سه سوت رونمایی کرد. در نسخه جدید اپلیکیشن پرداختی سه سوت، سرویس کارت به کارت نیز ارائه ‌می‌شود. علاوه بر این سرویس جدید، خرید شارژ از اپراتورها‌ی مختلف، بسته‌های اینترنتی، پرداخت قبوض خدماتی، خرید طرح ترافیک و پرداخت قبض‌های جریمه نیز توسط سه سوت به کاربران ارائه شده است. 
سه سوت در طول سال برای کاربران خود جشنواره‌های متنوعی برگزار می‌کند. در حال حاضر جشنواره تراکنشی سه سوت با جوایز هر هفته سه برنده یک میلیون تومانی، هر ماه یک خودروی ۲۰۶ و قرعه‌کشی ۴۰۰ میلیون تومانی در ۲۴ بهمن از برنامه‌های این شرکت است. برای دریافت اپلیکیشن سه‌سوت می‌توانید کد دستوری #۷*۷۲۴* را با تلفن همراه خود شما‌ره‌گیری کنید تا لینک دریافت اپلیکیشن برای شما پیامک شود. 
شرکت سپ پس از سال‌ها ارائه خدمت به بیش از ۲۰ بانک و ۷۰۰ هزار پذیرنده خلاق، اکنون به شرکتی پیشرو در نظام پرداخت شبکه بانکی تبدیل شده است. سپ با پایبندی به مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت از ایده‌های خلاقانه و کارآفرینانه، بر این باور است که آینده از آن ایده‌سازان و کارآفرینان است. بر این اساس، رویکرد جدیدی در حمایت از کسب‌وکارهای نوپا یا همان استارت‌آپ‌ها آغاز کرده است. 
سپ ایده‌های نخبگان ایرانی را ارج می‌نهد و از برترین ایده‌ها در راستای جذب، توسعه و تجاری‌سازی حمایت می‌کند. همچنین، با سرمایه‌گذاری جسورانه در ایده‌های استارت‌آپی از ابتدای فعالیت تا اوج موفقیت، آنها را همراهی و شرایط را برای نوآوری، رشد و تحول در کسب‌وکارها فراهم می‌کند. 
سپ امسال با شرکایی نظیر اسنپ، باهمتا، دستینا، درگاه پرداخت پِی، نیوکیوسک، هدهد، آینوتی، فراسو، کیان‌سافت و تیم ECM در بیست و سومین دوره الکامپ شرکت کرده است. 
جدیدترین نمایشگرهای تجاری شامل نمایشگر
 ۵۵ اینچی Outdoor
سامسونگ در این دوره از نمایشگاه الکامپ، جدیدترین نمایشگرهای تجاری شامل نمایشگر ۵۵ اینچی Outdoor، ویدئووال‌ها، جدیدترین نوع از نمایشگرهای دیجیتال ساینیج، نخستین مانیتور خمیده گیمینگ جهان با زمان پاسخگویی یک میلی‌ثانیه و در نهایت نسخه به‌روز و پیشرفته‌ای از راهکار سامانه اسمارت ساینیج MagicINFO را به معرض نمایش گذاشته است. 
نمایشگرهایoutdoor یکی از انواع نمایشگرهای حرفه‌ای سامسونگ هستند که با تجهیز به ویژگی‌هایی همچون استاندارد ضد آب و گردوغبار با IP56، روشنایی بالا، پنل ضد تابش و کالیبراسیون پیشرفته به محصولاتی کارآمد، قدرتمند و مناسب برای نمایش تبلیغات و تصاویر در فضاهای عمومی مبدل شده‌اند. 
نمایشگرهای outdoor سامسونگ در دسته نمایشگرهای اسمارت ساینیج‌ قرار می‌گیرند، این نمایشگرها به کمک پنل LED قادرند تا تصاویر را با طیف گسترده‌ و با شدت روشنایی ۲۵۰۰ نیت و تنوعی از رنگ‌ها نمایش دهند. صفحه‌نمایش outdoorها به گونه‌ای طراحی شده که در هر زمانی از شبانه‌روز و در هر مکانی از نظر روشنایی، تصاویری چشم‌نواز و با بالاترین وضوح و کیفیت را به چشم مخاطبان منتقل کند. 
قاب‌های دیواری 
نمایشگرهای ویدئووال (video wall) یکی دیگر از محصولاتی هستند که سامسونگ در غرفه خود به نمایش گذاشته است، این نمایشگرها به کمک قابلیت‌ شخصی‌سازی بالای محتوا، ضخامت ۳.۵ میلی‌متری و روشنایی ۷۰۰ نیت پنل به دستگاهی کارآمد برای پخش انواع تصاویر و محتوای تبلیغاتی، هنری، اطلاع‌رسان و… تبدیل شده‌اند. 
راهکارهای دیجیتال‌ساینیج
سامسونگ امسال جدیدترین نمایشگر اسمارت ساینیج (standalone) را به الکامپ بیست‌وسوم آورده است. این نمایشگر با تجهیز به سیستم ‌عامل تایزن (Tizen) و بهره‌ بردن از پردازنده پیشرفته، کار پردازش تصویر را با قدرت بیشتری انجام می‌دهد. 
این نمایشگرها با برخورداری از پنلی با قابلیت کار مداوم ۲۴ و ۱۶ ساعت در شبانه‌روز و امکان به‌اشتراک‌گذاری و شخصی‌سازی آسان محتوا، حذف سایر هزینه‌های جانبی تبلیغاتی و در نتیجه افزایش بهره‌وری را در پی خواهند داشت. روشنایی ۵۰۰ نیت و رزولوشن فول‌اچ‌دی به همراه نرخ کنتراست بالا، این نوع از نمایشگرهای اسمارت ساینیج را در زمره دستگاه‌های باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه برای خرده‌فروشی‌ها، فروشگاه‌ها و… قرار داده است. 
محصولات ATEN با قابلیت پشتیبانی از فناوری ۴K
شرکت رایمند رایانه در نشست خبری در حاشیه الکامپ محصولات جدید شرکت تایوانی Aten را معرفی کرد. 
شرکت تایوانی Aten که از ۳۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، از ۱۲ سال گذشته از طریق رایمند رایانه در بازار ایران حضور دارد و ۷۰۰ نوع محصول به بازار جهانی ارائه می‌دهد. شرکت رایمند رایانه با سابقه طولانی در زمینه تجهیز و پشتیبانی سالن‌های ویدئوکنفرانس، کنفرانس و سالن‌های همایش سرویس‌های خود را به شرکت‌ها، موسسات و مراکز پژوهشی و آموزشی ارائه می‌دهد. 
به گفته شکرا… قلی‌زاده‌مجاوری، مدیرعامل شرکت رایمند رایانه، اکثر محصولات ATEN که در نمایشگاه الکامپ به نمایش گذاشته شده است، قابلیت پشتیبانی از فناوری ۴K دارند. رایمند سومین خریدار ATEN در ایران است و در این نمایشگاه، محصولات دیتاسنتر تا محصولات تصویری و انتقال تصویر را به نمایش گذاشته است. 
رونمایی از جدیدترین نرم‌افزارهای مالی و اداری
شرکت داده‌کاوان پارس با ۱۳ سال سابقه محصولات و خدمات خود را در بیست‌وسومین نمایشگاه الکامپ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.
 هدف و انگیزه اصلی در راه‌اندازی شرکت داده‌کاوان‌پارس تلاش مستمر در راه تولید نرم‌افزارهای مالی و اداری است، این هدف با استفاده از علوم و تکنولوژی جدید برای تولید نرم‌افزارها انجام شده است. در همین راستا این شرکت اقدام به تولید نرم‌افزارهای گوناگونیکرده است. 
این شرکت محصولات خود را که شامل نرم‌افزار انبارداری میزان (در ۴ نسخه تعدادی، تعدادی ریالی، انبارداری و فروش، انبارداری همراه با مالیات بر ارزش‌افزوده)، نرم‌افزار حسابداری و خزانه‌داری میزان (در دو نسخه ۷ سطحی و ۴ سطحی)، نرم‌افزار حقوق و دستمزد میزان، نرم‌افزار مالیات بر ارزش افزوده و نرم‌افزار دبیرخانه است، در نمایشگاه الکامپ ارائه می‌دهد. 

همچنین مطالعه کنید:

خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جت‌ها در ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد محمدی‌بخش در گفت وگو با ایلنا درباره فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.