صفحه اصلی / همفکری و همپوشانی میان مسوولان فرهنگی در حوزه حجاب وجود ندارد

همفکری و همپوشانی میان مسوولان فرهنگی در حوزه حجاب وجود ندارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا ،  رضا بازرگان  در پاسخ به این سوال که چرا برخی البسه بانوان از جمله مانتو بدون دکمه و بدن نما در بازار وجود دارد و بسیاری از این مدل ها از فرهنگ ایرانی – اسلامی دور شده است، افزود: احساس می کنم یک باز تعریفی مجدد در یکسری مفاهیم مانند زیباشناسی و مفهوم مد باید بازتولید شود.
وی تصریح کرد: نکته بعد اینکه واقعیتی است وقتی کشورهایی که خیلی منابع آنها با ما در یک راستا نیست از تحریم اقتصادی و نظامی به نتیجه ای نمی رسند در حوزه فرهنگی برای ما فکر و سرمایه گذاری و برنامه ریزی می کنند.
وی ادامه داد: آن چیزی که در حوزه مانتو وجود دارد بحث پیشگیری توسط نهادهایی که مربوط به این نهادها هستند خیلی جدی گرفته نشده است و یک همفکری و همپوشانی در ادبیات مسئولان فرهنگی در این حوزه ها وجود ندارد که بخاطر نداشتن این نگاه متحد شاهد هستیم که در عرصه اجتماعی این ولنگاری، کم پوششی و بدپوششی وجود دارد.
بازرگان اضافه کرد: اگر همه خودشان را موظف به این ببینند که تذکر بدهند مخصوصا بانوان، بخشی از این مشکلات حل می شود، البته نمی دانم چرا بانوان متدین در جامعه ما یک مقدار نسبت به این مسائل خاموشی اختیار کرده اند.
این استاد دانشگاه افزود: اگر همه بدانیم این نوع حرکت و ظهور و بروز در جامعه به نفع هیچ کس نیست حتی خانم یا آقایی که با پوشش نامتعارف در سطح جامعه حرکت می کند آن وقت همگان خودمان را موظف و مکلف می دانیم که این صحنه ها را فقط تماشا و فیلمبرداری نکنیم بلکه کنش گرانه وارد شویم تا بتوانیم اتفاقات خوبی در این حوزه داشته باشیم.
وی که مدیر کل امور تولیدی و صنعتی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشوراست، گفت: آسیب های این نوع پوشش به خانواده ها آسیب جدی وارد خواهد کرد و معتقدم که یک جنگ تریاکی در حوزه عفاف و حجاب علیه ایران شروع شده است، جنگ تریاک جنگی بود که انگلیسی ها علیه چین راه انداختند و وقتی دیدند حریف جوانان قدرتمند چینی نمی شوند موادمخدر را راحت در دسترس جوانان چینی قرار دادند و چند سال بعد توانستند چین را علیرغم عده و عده کمی که انگلستان داشتند به تسخیر درآوردند.
بازرگان ادامه داد: من احساس می کنم جنگ تریاکی منتهی در حوزه مباحث فرهنگی بر کشور ما تحمیل می شود و مسئولان فرهنگی ما باید به هوش و به گوش باشند که این جنگ دستکمی از جنگ سخت افزاری و نرم افزاری ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش تمامی مسئولان فرهنگی کشور بتوانیم بخشی از این را مشکلات که موجب بروز آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، حل کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.