صفحه اصلی / «بوم‌گردی‌ها» صاحب مُدل می‌شوند

«بوم‌گردی‌ها» صاحب مُدل می‌شوند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا محمدعلی فیاضی گفت: تا پیش از این بیشتر بوم‌گردی‌ها، خانه‌هایی با معماری روستایی یا تاریخی بودند که برای مهمان‌نوازی از گردشران تغییر کاربری می‌دادند، اما حالا بنیاد مسکن در تفاهم‌نامه‌ای با معاونت گردشگری متعهد شده، با اعتبارات خود و براساس شرح خدماتی که مشترکا و با مشورت فعالان و پیشکوستان بوم‌گردی تدوین می‌شود، در ۳۱ استان کشور و در روستاهایی که برای طرح اشتغال ضربتی درنظر گرفته شده‌اند، مدل‌هایی را پیاده‌سازی کند تا الگوی سایر بومگردی‌ها شود.
دبیر کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور افزود: این طرح در ۵ اقلیم مختلف کشور اجرا می‌شود تا اقامتگاه‌ها متناسب با شرایط و امکانات آن مناطق ایجاد شود و از یکسان‌سازی در سازه‌ بوم‌گردی‌ها که اکنون اتفاق افتاده، جلوگیری شود.
به گفته‌ او، کارگروهی برای تدوین شرح خدمات ساخت و ساز بوم‌گردی‌ها تشکیل شده که بنیاد مسکن بر آن اساس پیش خواهد رفت و دفتر آن‌ها نیز روی آن نظارت خواهد داشت تا این خانه‌ها اصولی، متناسب با اقلیم آن منطقه و مطابق با استاندارد بوم‌گردی‌ها ساخته شود.
فیاضی گفت:‌ ۳۸ هزار روستا در کشور ثبت شده که اگر از این الگو پیروی شود، نه تنها سازه‌ بوم‌گردی‌ها سامان‌دهی و مدیریت خواهد شد، بلکه اشتغالزایی و مهاجرت معکوس به مناطق روستایی نیز اتفاق می‌افتد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.