صفحه اصلی / هیچ توقف و تاخیری در صدور پلاکهای گذر موقت وجود ندارد

هیچ توقف و تاخیری در صدور پلاکهای گذر موقت وجود ندارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، عبداله کعبی ضمن اشاره به یکپارچه و همسان شدن شکل پلاکهای گذر موقت در سطح تمامی مناطق آزاد کشور افزود: از آنجاییکه پلاکهای گذر موقت جدید برای سیستم پلیس راهور مشخص و تعریف شده است لذا در صورت بروز تخلفات احتمالی از سوی رانندگان و یا سرقت خودرو در سطح کشور امکان پیگیری و بررسی موارد مذکور از سوی پلیس راهور وجود دارد.
به گفته وی پلاک های گذر موقت جدید برای تمامی مناطق آزاد یک شکل است و تنها نام درج شده منطقه مربوطه در گوشه پلاک با یکدیگر تفاوت دارد.  
وی اظهار کرد: موضوع تعویض پلاکهای عمومی خودروهای منطقه آزاد اروند با پلاک گذر موقت جهت تردد این خودروها در سطح کشور چندین سال است که به طور متوالی از سوی منطقه آزاد اروند در حال انجام است و برای منطقه ما اقدام جدیدی به شمار نمی رود.
وی تصریح کرد: از نخستین روزی که پلاکهای گذر موقت جدید را به ما تحویل دادند ما نیز آنها را به آن دسته از صاحبان خودروهای پلاک اروند که قصد دریافت مرخصی و خروج از محدوده منطقه را داشتند، تحویل دادیم و در زمان حاضر نیز این خودروها بدون هیچ منع قانونی در سطح کشور در حال تردد هستند.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند به لحاظ قانونی نخستین منطقه آزادیست که موضوع پلاک گذر موقت را در کشور رایج کرد و برای این اقدام مجوزهای قانونی لازم را دریافت و در اختیار دارد.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه مناطق آزاد قشم و کیش نخستین بار است که دست به این اقدام زده اند، گفت: منطقه آزاد اروند پیشگام در صدور پلاک گذر موقت برای مالکان خودروهای پلاک اروندی در میان سایر مناطق آزاد کشور است.
کعبی با بیان اینکه در بحث صدور پلاک گذر موقت هیچ محدویتی وجود ندارد، افزود: در زمان حاضر حدود ۴ هزار پلاک گذر موقت ذخیره شده برای صدور در ماههای مرداد و شهریور( زمان اوج مسافرتهای تابستانه) که با حجم بالایی از تقاضاها مواجهیم را در اختیار داریم.
وی گفت: در زمینه پلاک گذاری خودروهای ورودی به منطقه آزاد اروند نیز مشکلی وجود ندارد به طوریکه روزانه ۴۰ تا ۵۰ خودرو در منطقه آزاد اروند پلاک گذاری می شوند.
وی تصریح کرد: تمامی مراحل پلاک گذاری و یا تعویض پلاک های اروندی با پلاک گذر موقت، طبق روال معمول و به لحاظ قانونی در حال انجام است و از این بابت مشکلی وجود ندارد.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هیچگونه محدودیتی در صدور پلاک گذر موقت به متقاضیان نداریم .
کعبی در پایان افزود: آن خبرگزاری که موضوع توقف صدور پلاکهای گذر موقت در منطقه آزاد اروند را اعلام کرده به طور قطع از عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی اش در این  باره بوده، منطقه آزاد اروند هم به لحاظ تردد خودروها و هم به لحاظ تسهیلات و مزیت هایی که دارد اگر از سایر مناطق آزاد کشور بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.