صفحه اصلی / اولویت ما سرمایه‌گذاری در صنایع انرژی‌بر است

اولویت ما سرمایه‌گذاری در صنایع انرژی‌بر است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد درباره اخرین وضعیت توسعه صنایع در این مناطق گفت: در حال حاضر ۹۵۰ واحد صنعتی در مناطق آزاد وجود دارد که در رشته های مختلف فعالیت دارند، البته هر کدام از مناطق در رشته خاصی از صنعت استعداد و ظرفیت بیشتری دارند بنابراین تعداد واحدهای یک رشته خاص صنعتی در هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است.
وی ادامه داد : صنایع حفاری دریایی بیشتر در منطقه آزاد کیش مستقر شده اند چرا که پایگاه پشتیبانی دریایی سکوهای نفتی عموما در کیش است.
وی افزود: در منطقه آزاد قشم صنایع انرژی و در منطقه آزاد اروند صنایع پالایشی بیشترین فعالیت را دارند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: با شکل گیری زیرساخت های مورد نیاز در منطقه آزاد چابهار این منطقه می تواند جنوب شرقی کشور را به منطقه صنعتی با محوریت صنایع فولاد و پتروشیمی تبدیل کند.
وی همچنین گفت: یکی از صنایعی که در منطقه اروند ظرفیت بسیار بالایی برای استقرار و فعالیت دارد فولاد است که در حال توسعه است. یک کارخانه ۶۰۰ هزار تنی برای تولید نورد در استانه افتتاح است و یک کارخانه ۳.۲ میلیون تنی هم در مرحله سرمایه گذاری است که پیشرفت های خوبی در این مورد حاصل شده است.
ترکان ادامه داد: باید توجه داشت که استعداد هر منطقه در سرمایه‌گذاری متفاوت است، اما در سرمایه‌گذاری‌هایی که در مناطق آزاد صورت گرفته است محور اصلی ما صنایع انرژی‌بر است.
وی با اشاره به نزدیکی مناطق آزاد جنوب کشور به میادین گازی و دسترسی آسان به گاز گفت: خوشبختانه با تلاش وزارت نفت تولید گاز در آستانه ۸۰۰ میلیون متر مکعب در روز است. بنابر این ما باید با تمرکز صنایع انرژی بر در مناطق آزاد نزدیک به این میادین گازی بخشی از این گاز را برای صنایع انرژی بر مصرف کنیم و بخشی دیگر را به عنوان ماده اولیه برای صنایع پتروشیمی به مصرف برسانیم.
وی تاکید کرد: پس گاز و استفاده از آن به نحو احسن جزء اولویت های ما بوده و در برنامه‌ریزی‌ها از این موضوع حتما استفاده می کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.