صفحه اصلی / شناسایی و فعال کردن ظرفیت اشتغال روستاها در حوزه صنایع کوچک

شناسایی و فعال کردن ظرفیت اشتغال روستاها در حوزه صنایع کوچک

 این سازمان و شرکت های استانی در کشور اعلام کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما، علی یزدانی گفت : در این زمینه باید با انسجام فعالیت ها و پویایی در امور با تعامل با سایر قوا و استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان های مختلف اقدام کرد.
یزدانی ، شناسایی و فعال کردن ظرفیت اشتغال روستاها در حوزه صنایع کوچک را از دیگر ماموریت های سازمان در سال جاری اعلام کرد وگفت: باید برای اشتغال در روستاها متناسب با ظرفیت و توانمندی های آن منطقه طرح هایی نظیر ایجاد و تقویت نواحی روستایی و ایجاد کارگاهها و مجتمع های صنفی عملیاتی شود.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت با اشاره به اینکه بیش از ۹۶درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد ، به نقش این صنایع در تولید و ایجاد اشتغال در کشور و نیز رسالت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در زمینه تقویت وحمایت از صنایع کوچک و smeها اشاره وخاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم اختیارات سازمان درحوزه های حمایتی وحاکمیتی صنایع کوچک ارتقا و افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از افزایش ۲۰درصدی در قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت : با تداوم برنامه های دولت ، امسال در مسیر توسعه و ایجاد نشاط و شادابی حرکت خواهیم کرد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه انجام برنامه های حمایتی از صنایع کوچک را از راهبردهای اصلی سازمان اعلام کرد و گفت : ارائه اموزش های رایگان، تقویت خوشه های کسب و کار و کنسرسیوم های صادراتی و نیز اجرای طرح های ارتقای توان صادراتی واحد ها از برنامه عای مهم در این بخش است.
وی حمایت از راه اندازی و ایجاد مراکز فروش محصولات صنایع کوچک در کشورهای هدف صادراتی را از دیگر برنامه هایی اعلام کرد که امسال انجام خواهد شد.
یزدانی افزود: در این زمینه مرکز نمایشگاهی در پکن چین در اوایل مرداد امسال افتتاح خواهد شد.
افزایش دو برابری تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از افزایش دو برابری تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای طرح رونق تولید خبر داد.
علی یزدانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان فارس با اشاره به آغاز مجدد نام نویسی واحد های صنعتی و تولیدی در سامانه بهین یاب ، از نام نویسی بیش از ۴هزار و ۹۰۰متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق تولید و نیز متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی واحدهای صنعتی خبر داد.
یزدانی افزود: بر اساس تدابیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، امسال بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعال سازی۱۰هزار واحد راکد و زیر ظرفیت ، نوسازی ۱۰هزار واحد تولیدی ، رونق ۲هزار واحد معدنی و فعال سازی ۶هزار طرح صنعتی بالای ۶۰درصد پیشرفت ، اختصاص می یابد.
وی افزود: علاوه بر این تسهیلات، بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان نیز برای تامین نقدینگی حدود ۱۰۰هزار واحد صنفی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف اخذ مالیات از خریدار محصولات ونیز کاهش سود تسهیلات بانکی برای فعالان صنعتی را از مهمترین تدابیری بیان کرد که امسال در دستور کار دولت قراردارد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در زمینه انجام فقط یک مرتبه حسابرسی تامین اجتماعی برای دوره ای یک ساله گفت: انجام حسابرسی مرتبط با سالهای قبل ، خلاف مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی است.
یزدانی همچنین از وجود ۴۷ طرح صنعتی در مرحله ساخت و ساز در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲هزار طرح دارای پیشرفت بیش از ۵۱درصد است که با بهره برداری از آنها ۴۸۰هزارشغل ایجاد می شود.
وی در ادامه با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای بیش از ۸۴هزار طرح صنعتی در کشور با رد برخی آمارهای غیر کارشناسی و غیر معتبردر زمینه تعداد واحدهای صنعتی و راکد گفت:کمتر از ۱۵درصد واحد های صنعتی مستقر در شهرکها صنعتی تعطیل است که این تعطیلی ها مربوط به دولت های قبل نیز هست و مختص دولت یازدهم نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.