صفحه اصلی / تاثیر سینما در رفع آسیبهای اجتماعی فراتر از آموزش چهره به چهره است

تاثیر سینما در رفع آسیبهای اجتماعی فراتر از آموزش چهره به چهره است

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، ستاره اسکندری  افزود: تاکنون فیلم های کمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی ساخته شده است در حالیکه مدیران باید قبول کنند که سینما می تواند با حد و مرزهای مشخص شده، بهترین آموزش را در پیشگیری از این آسیب ها به مردم ارائه دهد.
وی با بیان اینکه محدودیت‌های سینمایی برای کارگردان‌ها در این حوزه باید تجدیدنظر شود، اظهار کرد: متاسفانه برخی مدیران از سوژه‌هایی ملتهب و مبتلابه جامعه استقبال نکرده و آن را سیاه‌نمایی تلقی می کنند، در حالیکه آسیب‌های اجتماعی بزرگترین درد جامعه است و باید کار اساسی در این زمینه شود.
بازیگر سریال تلویزیونی «نرگس» تصریح کرد: موضوع قتل آتنا کودک هفت ساله علاوه بر بحث حقوقی و قانونی که حکم اعدام برای قاتل آن است، از لحاظ روحی و روانی بسیار دردناک بود و این قبیل اتفاقات از گذشته تاکنون در جامعه وجود داشته و باید فکر اساسی در پیشگیری از وقوع این رخدادهای ناگوار شود.
به اعتقاد اسکندری، دست سینماگران برای ساخت فیلم هایی با سوژه آسیب های اجتماعی باید بیشتر باز باشد و هنرمندان از طریق ایفای نقش در فیلم هایی با این گونه سوژه‌ها و بررسی روحی و روانی معضلات اجتماعی می توانند رسالت خود را در سینما به انجام برسانند.
وی با اشاره به نقش مهم آموزش به کودکان خاطرنشان کرد: بسیاری از کودکان نسبت به مسائل مختلف، آگاه نیستند و به دلیل همین ناآگاهی، برخی افراد از آنها سوءاستفاده می کنند و معتقدم تاثیر یک فیلم در حوزه آسیب های اجتماعی و آموزش می تواند فراتر از برنامه ها و طرح های مختلف در این زمینه باشد.
به گزارش ایرنا، آتنا اصلانی دختر هفت ساله پارس آبادی از ۲۹ خرداد ماه گم شد و پیکر بی‌جانش در ۱۹ تیر در پارکینگ قاتل پیدا شد. 
قاتل که پنج روز پس از ناپدید شدن آتنا مورد ظن ماموران قرار گرفته و دستگیر شده بود در این مدت از اعتراف به قتل آتنا خوداری می کرد و نهایتا به جرم خود اقرار کرد. 
قاتل ۴۲ ساله، دارای زن و ۲ فرزند بوده و در محله ای که خانواده آتنا زندگی می کردند دارای مغازه زنگرزی بوده است. 
قاتل سابقه کیفری داشته و بر اساس برخی اظهارات احتمال انجام قتل یا جرائم دیگر در سال های گذشته توسط وی گمانه زنی می شود. 
معاون اول رئیس جمهوری در پیامی ضمن تسلیت حادثه قتل دردناک و غم انگیز آتنا اصلانی، خواستار رسیدگی فوری قوه قضاییه به این جنایت شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، برخی وزیران، ائمه جمعه و مسئولان کشور نیز ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده این کودک هفت ساله، بر لزوم پیگیری جدی پرونده قضایی وی تاکید کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.