صفحه اصلی / زمینه سرمایه‌گذاری مستقیم ژاپن در ایران مهیاست

زمینه سرمایه‌گذاری مستقیم ژاپن در ایران مهیاست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران,  پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران در این نشست با اشاره به سطح کیفیت علم در ژاپن گفت: ایران می‌تواند در اجرای پروژه‌های داخلی از دانش و تخصص ژاپن بهره بگیرد و از این طریق سطح دانش متخصصان داخلی را هم ارتقا دهد. برگزاری دوره‌های مشترک با ژاپن در زمینه بهره‌وری نیز می‌تواند در بهبود وضعیت این شاخص در اقتصاد ایران مؤثر واقع شود.
سلطانی گفت: ژاپن می‌تواند با توجه به تجربه‌ای که در زمینه توسعه فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME ها) دارد، به ایران در ارتقای جایگاه این بنگاه‌ها کمک کند.
نایب‌رئیس پارلمان بخش خصوصی در ادامه به جایگاه صنعت گردشگری و اقداماتی که ژاپن در این رابطه انجام داده اشاره کرد و گفت: ایران جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و از نظر آب‌وهوا نیز از تنوع بالایی برخوردار است اما متأسفانه زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه این بخش در کشور وجود ندارد. ایران می‌تواند با همکاری ژاپن این زیرساخت‌ها را شکل داده و از ظرفیت‌های موجود بهره کافی ببرد.
بر گفته سلطانی، اقتصاد ایران از زمان لغو تحریم‌ها در حال تغییر است و سازمان‌یافته‌تر از گذشته در قالب تدوین یک استراتژی توسعه برای بهبود شرایط اقتصادی خود برنامه‌ریزی می‌کند. وی گفت: دولت جدید تا یک ماه آینده تشکیل خواهد شد و اتاق ایران نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی توصیه‌های خود را برای تسریع تغییر در اقتصاد کشور در اختیار دولت قرار داده‌است.
یوکی‌هارو کوبایاشی، نماینده جایکا در تهران، با اشاره به سخنان پدرام سلطانی در خصوص جایگاه SME ها در ژاپن گفت: امروز ۹۹ درصد شرکت‌های فعال در ژاپن جزء SME ها هستند و ژاپن تجربه خوبی در این رابطه دارد، بنابراین می‌توانیم در این زمینه همکاری خوبی با ایران داشته باشیم.
وی ادامه داد: ژاپن و ایران همچنین می‌توانند در بخش گردشگری با یکدیگر همکاری داشته باشند. به‌طور حتم توسعه صنعت گردشگری، اشتغال آفرین بوده و می‌تواند در توسعه صنعتی نیز نقش بسزایی داشته باشد. ژاپن در زمینه حفظ محیط زیست، مدیریت آب و رودخانه‌ها و بحران‌های طبیعی، اقدامات بسیاری انجام داده و تجربیات زیادی دارد که می‌توانیم در این بخش نیز همکاری‌هایی با ایران داشته باشیم.
کوبایاشی با بیان این نکته که این آژانس تاکنون همکاری‌هایی با چند وزارتخانه در ایران داشته تصریح کرد: جایکا می‌تواند در اجرای پروژه‌های خود از ظرفیت بخش خصوصی ایران نیز استفاده کند. ما همچنین آماده‌ایم به‌منظور آشنایی بیشتر با فضای کسب‌وکار و بخش‌های اقتصادی دو طرف، متخصصان ژاپنی را به ایران و متخصصان ایرانی را به ژاپن اعزام کنیم.
وی برای سرمایه‌گذاری مستقیم ژاپن در ایران ابراز علاقه کرد و با توجه به اجرای برجام و رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، شرایط سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها در ایران را مهیا دانست.
در نشست نایب رئیس اتاق ایران و نماینده جایکا همچنین زمینه همکاری‌های بخش‌های مختلف اتاق ایران با جایکا و همچنین امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در ایران با مشارکت این آژانس برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.