سرمقاله
در حالی که یکی از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مسئولان بر حمایت از تولید داخلی است، روزانه شاهد افزایش بیرویه واردات هستیم که به تمام بخشها در کشور آسیب وارد کرده است.باید اشاره شود که در این میان لازم است حرکات بسیاری در جهت تقویت تولید داخلی انجام شود و هر حرکتی که در حوزه تولید و ایجاد اشتغال در کشور صورت بگیرد، باید از آن پشتیبانی کرد. این در حالیست که در کشور شاهد مشکلات بسیاری در سیستم توزیع، فروش و بازاریابی محصولات تولیدی در بنگاههای اقتصادی هستیم، چراکه این سیستم به روش سنتی و پیش پا افتاده اداره میشود. در دنیای امروز در هیچ زمینهای نمیتوان فقط به روش سنتی بسنده کرد، چراکه بدین ترتیب از سایر کشورها در تولید، توزیع و همچنین مهمتر از آن فروش کالاها و محصولات خود عقب میمانیم. امروز فناوری اطلاعات در سراسر دنیا برای تمام بخشها کارآمد شده است و کشورهای پیشرفته برای توسعه و گسترش فعالیتها در تمام زمینهها و همچنین تولید، توزیع، فروش و بازاریابی از آن بهره بردهاند. البته در کشور ما نیز در بخش تولید بسیاری قدرتهای این عرصه بهکارگیری فناوریهای نوین را در دستور کار خود قرار داده و آن را اجرایی کردهاند و اینگونه شد که توانستند خود را به بازارهای جهانی معرفی کرده و تولیدات خود را عرضه کنند. بنابراین ضرورت دارد سایر بنگاههای اقتصادی چه در بخشهای خصوصی کوچک یا در بنگاههای بزرگ اقتصادی با بهرهگیری از نرمافزارها و فناوریهای جدید نسبت به تبلیغ، برندسازی، بازاریابی و فروش محصول در بازار اقدام کنند. در حال حاضر و با توجه به پیشرفتهایی که در جهان و با اتکا به کاربردهای فناوریهای نوین شاهد آن هستیم، یک روش برای عرضه و فروش کالا و محصولات در بازار کشورهای مختلف کافی نیست و ناگزیر باید به سمت استفاده از فناوریهای نوین رفت.