صفحه اصلی / پوشش ۱۰۰ درصدی شهرها به ۳G تا پایان مرداد

پوشش ۱۰۰ درصدی شهرها به ۳G تا پایان مرداد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وحید صدوقی امروز در مراسم افتتاح پروژه های همراه اول در راستای فاز سوم شکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته ۱۱۰ سرویس جدید ارائه و ۱۴۰ محصول جدید در حوزه سرویس‌های ارزش افزوده ارائه کردیم. همچنین علی رغم اشباع بازار، روند واگذاری سیم کارت افزایشی بوده و در سه ماهه اول سال ۲.۱ میلیون سیم کارت واگذار شده است. طی یک سال گذشته ترافیک دیتا ۲۰ برابر شده مشتری دیتا از ۲۵ میلیون عبور کرده است.
وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات با ترابردپذیری زمینه رقابت شفاف را بین اپراتورها ایجاد کرد، گفت: روند جذب در همراه  اول روند رو به رشدی بوده است. البته این روند در پنج ماه اول منفی بود اما در تاریخ ۲۸ اردیبهشت تنها برنده ترابردپذیری بودیم که بالانس مثبت داشت.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به فاز سوم شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: اولین اقدام در حوزه توسعه شبکه زیرساخت است. در توسعه شبکه فیبر با همکاری شرکت مخابرات ایران برنامه داشتیم هشت هزار سایت فیبر نوری ایجاد کنیم که در حال حاضر ۸۲۲۰ سایت فیبر نوری اجرا شده است. توسعه ۴G بدون فیبر بی معنی است و لازم است که برای تمامی سایتهای ۴G فیبر ایجاد شود که این کار در دوسال گذشته انجام شده است.
صدوقی با اشاره به توسعه شبکه دسترسی رادیویی در کشور بیان کرد: در فاز سوم توانستیم ۱۳ هزار و ۸۶۰ سایت نسل دو را نوسازی کنیم. همچنین برای توسعه نسل سه از هزار و ۴۲ شهر عبور کردیم و ۹۷۰ روستا هم پوشش دارند. نسل ۴.۵ نیز در حال برای ۷۱۰ شهر اجرا شده است. امیدواریم تا پایان مرداد به برنامه خود یعنی پوشش نسل سه برای ۱۰۰ درصدی شهرها ونسل چهار برای ۹۰۰ شهر برسیم.
در این مراسم که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصغر عمیدیان -رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی-، نصرالله جهانگرد -رییس سازمان فناوری اطلاعات-، محمدجواد آذری جهرمی -مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- برگزار شد، همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف در خصوص فعالیت های مرتبط با مشاوره، تحقیقات و توسعه فناوری ۵G امضا و همچنین پروژه هوشمندسازی کنتورهای گاز بر پایه فناوری اینترنت اشیاء (NB-IoT‌) رونمایی شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.