صفحه اصلی / هدف‌گذاری برای ۱۳۰ هزار شغل در حوزه ICT

هدف‌گذاری برای ۱۳۰ هزار شغل در حوزه ICT

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های رایتل مرتبط با شبکه ملی اطلاعات، با قدردانی از کسانی که در راستای راه اندازی اهداف شبکه ملی اطلاعات گام برمی‌دارند، گفت: آقای فیروزآبادی در مرکز ملی فضای مجازی طرح‌ها و ایده‌های خوبی ابداع کرده و به شورای عالی فضای مجازی آورده است. بدین ترتیب در یک سال و نیم گذشته تعداد مصوباتی که در شورا داشتیم معادل کل مصوبات تاسیس این شورا بوده است.
وی ادامه داد: آقای ربیعی از ابتدا تاکید داشتند رایتل متعلق به بازنشستگان و خانواده‌های بهزیستی است، بنابراین در این چهار سال همواره در کنار این دو سعی داشتیم بین سه اپراتور تبعیضی قائل نشویم، نوع نگاه به رایتل همان رویکردی بود که آقای ربیعی در ابتدا به آن اشاره کردند.
واعظی اظهار کرد: آنچه امروز به وجود آمده بستری مناسب است برای این که بتوانیم فعالیت‌های خود را روی آن پایه گذاری کنیم. راه اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به این خاطر است که در دو سال ابتدایی فعالیت خود بستر خوبی فراهم کردیم. شبکه انتقال کشور در این چهار سال ۱۱ برابر و شبکه پهن باند کشور (IP) ۱۵ برابر افزایش یافت. همچنین ما توانستیم نسل سه اینترنت را به ۱۰۰۰ شهر برده و ۷۵۰ شهر را به اینترنت نسل چهار مجهز کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز ۲۸ هزار روستا در کشور دارای اینترنت هستند و MIX (مراکز تبادل ترافیک) از تهران به هفت شهر دیگر رسیده است تا امروز تحولات خوبی انجام شده است.
وی با تاکید بر استفاده از تحولات ملی در راستای کارآفرینی بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که با وزیر کار انجام شد، این است که در دو سال گذشته جلسات متعددی داریم که چطور بتوانیم در حوزه ICT شغل ایجاد کنیم. سال ۱۳۹۵، ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده بود و ما هدف گذاری کردیم که این میزان در سال ۱۳۹۶، ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۱۳۰ هزار شغل برسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در چهار سال گذشته رایتل تحولی در حوزه ارتباطات ایجاد کرده است و در حال حاضر توانسته علاوه بر داخل کشور و اپراتورهای مجازی (MVNO) مطرح داشته است و هم شاهدیم برخی از شرکت‌های بین المللی برای مشارکت با این اپراتور اعلام آمادگی کردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین در حوزه دیتا این اپراتور پیشتاز بود و مدتی در ارتباط با خدمات ارزش افزوده و تولید محتوا نیز فعالیت‌هایی داشته است، می‌دانیم هر شرکتی در این مسیر گام بر ندارد ضرر خواهد کرد.
سامانه ارایه محتوای چند رسانه‌ای و تلویزیون همراه رایتل، پرتال گنج انسان،   تست عملیاتی و میدانی LTE Advance، تفکیک ترافیک داخل از خارج، ‌ارایه سرویس IPV۶ ‌  و افتتاح نخستین MVNO از پروژه‌های افتتاح شده امروز اپراتور سوم در راستای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات بود.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.