صفحه اصلی / جزئیات نشست مدیرکل راهداری هرمزگان با رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری کشور

جزئیات نشست مدیرکل راهداری هرمزگان با رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، نشست مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل سواری کرایه استان و رئیس شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری کشوری رحمت اله حاجی محمدعلی با حضور باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد.
رئیس اداره مسافر در این جلسه گفت: استان هرمزگان از نظر وسعت هشتمین استان پهناور کشور به طول ۹۰۰ کیلومتر که دارای ویژگی‌های زیادی از قبیل وجود جزایر قشم، کیش، هرمز و ابوموسی و… جاذبه گردشگری جنگل حرا، کوه گنو و آبشارهای پلکانی، آبشار تزرج، معبد هندوها هرساله شاهد جذب میلیون‌ها هموطنان عزیز است که ۶۶ درصد از کل سفرهای استانی با وسایط نقلیه سواری کرایه صورت می‌پذیرد.
کامرانی گفت: ۸۵ درصد سفرهای درون استانی توسط ناوگان سواری کرایه استان با توجه به علاقه و تمایل مسافر جهت استفاده از این ناوگان صورت می‌پذیرد.
صابر صلغی گفت: این انجمن باهدف حمایت و پشتوانه شرکت‌ها در سال ۱۳۸۵ تأسیس شده و با تلاش بی‌وقفه همه عزیزان شاغل در این انجمن در سال ۹۵ موفق شده مقام اول صنف سواری کرایه در کشور در راستای جذب ۲۰ دستگاه ون  را از آن خود کند و تنها معضل مهمی که گریبان‌گیر این بخش شده متأسفانه وجود ناوگان‌ سواری کرایه شخصی است که همین امر باعث کم شدن درآمد شرکت‌های سواری کرایه در سراسر استان و شهرستان‌ها شده و همچنین اهمیت ندادن وجدی نگرفتن کارت سلامت راننده باعث بازی با جان مسافرین عزیز است که باید جهت جلوگیری از تلفات جاده‌ای این امر مهم توسط شرکت‌های خصوصی به‌طور جد و مستمر پیگیری و در دستور کار خود قرار دهند زیرا بیشترین استفاده‌کنندگان یا به نوعی مسافرین این بخش انسان‌هایی هستند که جهت رسیدن به مقصد عجله دارند.
رئیس شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری کشور گفت: من با رأی مردم انتخاب شده‌ام و هم‌اکنون ۲۰ سال است که به‌عنوان مدیرعامل اتحادیه مدیریت می‌کنم و وظیفه خود میدانم بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه با نظر مسئولین مرتبط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اجرایی و برای این صنف حدود ۵۰ دستگاه سمند با تسهیلات مناسب جهت توسعه و نوسازی ناوگان با برنامه‌ریزی درخواست کنم.
وی گفت: آمار نشان می‌دهد سواری کرایه کل کشور در سال ۷۹، ۴۷۰۰ دستگاه بوده که هم‌اکنون به ۴۶ هزار دستگاه رسیده است.
در ادامه این نشست مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: اگر چهارچوب خدمات‌دهی این صنف مناسب نباشد بازهم مسافرین تمایل به استفاده از سواری کرایه شخصی دارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بعضی از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری سه منظوره در استان فعالیت می‌کنند، گفت: باید این صنف با تبلیغات گسترده‌تر ظرفیت‌های جذب مسافر را چندین برابر کنید.
در پایان این نشست باقر جوان گفت: با توجه به پتانسیل زیاد استان مراحل صدور و تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل سواری کرایه، صدور بارنامه و صورت‌وضعیت به این صنف طی تفاهم‌نامه‌ای واگذار گردد و این صنف مکلف است گزارشات عملکردی در جلسات مستمر جهت رفع مشکلات و شناسایی نقاط ضعف و قوت باقوت بیشتر با هماهنگی مسئولین ذیربط اداره کل برگزار نماید.  

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.