صفحه اصلی / ماده ۳۶ قانون نظام صنفی در مورد انتخابات اصناف، کارشناسی شده نیست

ماده ۳۶ قانون نظام صنفی در مورد انتخابات اصناف، کارشناسی شده نیست

 در خصوص انتخابات اصناف ، کارشناسی شده نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، حمید فرسایی وحید در گفت وگو با اشاره به آیین نامه اجرایی ماده ۳۶ افزود: این آیین نامه کارشناسی شده نیست؛ در تبصره ۳ ماده ۲۲ شرایط اعضای هیات مدیره کاملا مشخص شده است اما این مساله در ماده ۳۶ قانون مشخص نیست و به گونه ای است که شیوه انتخابات داخلی را با چالش مواجه می کند.
وی اضافه کرد: فردی که با رای بالا وارد مجموعه شده ، در انتخابات داخلی با توجه به این آیین نامه با حداکثر ۵ تا ۶ رای می توانند فرد دیگری را به عنوان رئیس اتاق انتخاب کنند واین مساله کارشناسی شده نیست و نیاز به بررسی بیشتری دارد.
فرسایی وحید گفت: در تبصره یک ماده ۱۲ قانون نظام صنفی مبنی بر استعلام برای ۳۹ رسته صنفی آمده است که نیاز به استعلام نیست اما با همه مقاومت هایی که سازمان صنعت و معدن استان همدان دارد، آیین نامه آن در هیات عالی نظارت به تصویب می رسد و کار به جایی می رسد که برای واحد صنفی هم حکم صادر می شود.
وی تصریح کرد: کار به جایی رسیده که نمی دانیم باید به بحث آیین نامه ها توجه داشته باشیم یا موارد دیگر را اهمیت دهیم؛ چرا باید در هر جایی که کم می‌آوریم، قوانین را کنار بگذاریم و این مساله به چالش جدی در استان همدان و دیگر استانها تبدیل شده است.
فرسایی وحید ادامه داد: با نزدیک شدن به فضای انتخاباتی اتاق های اصناف، عده ای تلاش به حذف برخی از افراد صنفی دارند در حالی که اصناف بخش مستقلی هستند و نگاه سیاسی ندارند و دیگران نیز بهتر است به مساله انتخابات اتاق های اصناف ورود پیدا نکنند.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.