صفحه اصلی / ایران تا ۱۰ ماه آینده ۱۰ میلیارد دلار قرارداد نفتی امضا می‌کند

ایران تا ۱۰ ماه آینده ۱۰ میلیارد دلار قرارداد نفتی امضا می‌کند

 خبر امضای قراردادهای جدید را در طی چند هفته آتی خواهید شنید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت که به منظور شرکت در بیست و دومین کنگره جهانی نفت در استانبول به سر می‌برد، در گفت‌وگو با آناتولی، با اشاره به برخورداری ایران از منابع غنی نفت و گاز و امضای قراردادهای جدید هشت تا ۱۰ میلیارد دلاری در حوزه انرژی، شرکت‌های ترک را به سرمایه‌گذاری در ایران فراخواند.
او در مورد توافقنامه‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی اظهار داشت: ایران و ترکیه توافقنامه حمل و نقل نفت درازمدت داشته و این توافقنامه بدون هیچ مشکلی ادامه دارد. روابط دو کشور دارای زمینه‌های مشترک فراوانی است و پس از این نیز دو کشور بر روی پروژه‌هایی که مناسب طرفین است، فعالیت خواهند کرد.
معاون وزیر نفت از سخنان خود از ادامه مذاکرات ایران با شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این کشور خبر داد و تصریح کرد: مذاکرات ما با شرکت‌های فعال در حوزه انرژی طی برگزاری کنگره جهانی نفت استانبول و پس از آن ادامه خواهد داشت. همچنین شرکت‌های ترک را به مشارکت در فعالیت‌های اکتشاف و استخراج نفت در ایران دعوت می‌کنیم. ایران به میزان کافی از منابع غنی هیدروکربن خود استفاده نمی‌کند و سطح تولید نفت و گاز در قیاس با میزان ذخایر آن بسیار پایین است.
زمانی‌نیا با تاکید بر هزینه‌های پایین تولید انرژی در کشورش خاطرنشان کرد: هزینه‌های تولید انرژی در ایران بسیار پایین است. پس از توافقنامه هسته‌ای شرایط به حالت عادی بازگشته و شروع به مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی نفت کرده‌ایم. این مذاکرات با شرکت‌های بین‌المللی زیادی در مورد پروژه‌های مختلف ادامه دارد. مذاکرات ۱۸ ماهه با توتال نیز منجر به امضای قرارداد نهایی با این شرکت شد.
او افزود: مذاکراتمان با سایر شرکت‌ها نیز ظرف مدت کوتاهی به نتایج مشابهی خواهد رسید. ایران طی ۱۰ تا ۱۱ ماه آینده قراردادهای جدیدی به ارزش هشت تا ۱۰ میلیارد دلار در زمینه انرژی امضا خواهد کرد. خبر امضای قراردادهای جدید را در طی چند هفته آتی خواهید شنید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.