صفحه اصلی / لزوم سرعت بخشیدن به ایمن سازی معادن کشور

لزوم سرعت بخشیدن به ایمن سازی معادن کشور

 توجه به HSE و آموزش اجباری مسایل ایمنی به کارگران معادن کشور تلاش کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم تقدیر از یاری دهندگان حادثه معدن ذغالسنگ زمستان یورت استان گلستان که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن طلب آمرزش برای جان باختگان و تشکر از یاری دهندگان و کمک رسانان حادثه، گفت: اگر اقدامات سریع استانداری گلستان و ستاد مدیریت بحران این استان و کمک رسانانی که بر حسب تکلیف و حس انسان دوستی از استان های همجوار آمدند نبود، چه بسا فاجعه ای بس بدتر در آن مقطع زمانی اتفاق می افتاد.
وی با اظهار امیدواری به اینکه با درایت و عبرت گرفتن از گذشته دیگر این گونه حوادث را در آینده مشاهده نکنیم، عنوان کرد:
ارزان ترین و بهترین درس مدیریتی در زمینه های کاری و عمومی مطالعه علل و حوادث گذشته است که در این حادثه تلخ نیز باید سرلوحه کار قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با  تاکید بر این موضوع که دیگر باید به فکر آینده بود، افزود: تلاش شد تا برای خانواده های بازماندگان حادثه در زمینه های معیشتی، بیمه بیکاری و خدمات درمانی نهایت همکاری های لازم صورت گیرد.
مهندس نعمت زاده معادن را دارای خطرات و حوادث احتمالی خاص خود دانست و گفت: نظام مهندسی معدن باید روی موضوع HSE  و بازرسی های فنی جهت کاهش خطرات احتمالی در معادن کشور کار کند و در زمینه حوادث قابل پیشگیری  نیز پیش بینی های لازم را صورت دهد.
وی با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به ایمن سازی معادن کشور عنوان کرد: یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی معدن ایمن سازی کارگران و کارکنان معادن کشور است و طرح نحوه این سازی معدن ذغالسنگ زمستان یورت نیز باید به سرعت با همکاری مدیران و صاحبان معدن تهیه و تنظیم شود.‌
وزیر صنعت، معدن و تجارت مسایل ایمنی را قابل گذشت و تعارف بردار ندانست و گفت: در همین راستا برخورد قاطع و جدی مدیران امر و آموزش اجباری مسایل ایمنی به کارگران معادن کشور باید در دستور کار قرار گیرد.
گفتنی است که معدن ذغالسنگ زمستان یورت در ۱۴ کیلومتری شهر آزادشهر در استان گلستان و در ۹۰ کیلومتری شرق گرگان(مرکز استان گلستان) قرار دارد که حوالی ظهر روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری دچار انفجار شد و متاسفانه ۴۳ تن در این حادثه جان خود را از دست دادند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.