صفحه اصلی / پوشاک اشتغالزاترین صنعت در کشور است

پوشاک اشتغالزاترین صنعت در کشور است

 در پوشاک مدرن ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال( ۲۰ تا۳۰ میلیون تومان) است ، در حالیکه این رقم در پوشاک سنتی سرانه کمتر است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «سیدحمید کلانتری» این مطلب را صبح امروز( چهارشنبه ) در مراسم امضای توافق نامه پنج جانبه همکاری های مشترک برای تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و ساخت شهرک صنعتی پوشاک کشور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی با یکدیگر همکاری می کنند، به کارکردهای متفاوت شهرک پوشاک اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها ، آموزش های مهارت صادرات همه در خدمت تعاونی ها و تعاونی ها در خدمت شرکای این طرح خواهند بود.
کلانتری ، تعاونی تامین نیاز پوشاک در قالب شهرک صنعتی غیردولتی را اتفاق جدیدی عنوان کرد.
وی تاکید کرد: تولیدی موفق است که در جهت منافع ملی، اشتغالزا و هماهنگ با بهره وری ،رقابت پذیری و عدالت محور باشد.
وی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک با شکل گیری تعاونی ها توسعه بازار و کاهش هزینه ها به دنبال دارد، در پایان تاکید کرد کار جمعی به نفع تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
در این مراسم «علی یزدانی» معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: دولت، بخش تعاون و بخش خصوصی در این کار مشترک حضور دارند و در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نمونه عملی و خارج از شعار و همایش است که با نگاه جمعی به انجام می رسد.
به گفته این مقام مسئول، رسالت سازمان صنایع کوچک ایجاد زیرساخت ها، انجام حمایت ها و ارائه مشوق هاست، نقش بخش تعاون شکل دهی این ساختار، تامین مالی توسط بانک توسعه تعاون و صدور ضمانت های لازم توسط صندوق ها و شناسایی و معرفی واحدهای ذینفع و برندها از سوی انجمن پوشاک به انجام می رسد.
یزدانی خاطرنشان کرد: مجری و سازنده این مجموعه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران خواهد بود که در روزهای پایانی دولت یازدهم و با اولویت جلوگیری از واردات انجام می شود.
«مهدی حسین نژاد» مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون نیز دراین مراسم گفت: کارهای اصلی که می توانیم در این پروژه انجام دهیم، صدور ضمانت صادرات برای تامین مواد اولیه است.
وی افزود: همچنین صندوق می تواند وثیقه مورد نیاز برای شرکت های یاد شده را تامین کند. صندوق ارتباط تنگاتنگی با بانکهای کشور دارد و در این زمینه کمک بزرگی به اجرای پروژه است.
در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار امسال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» صبح امروز( چهارشنبه) توافق نامه پنج جانبه همکاری های مشترک برای تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و ساخت شهرک صنعتی پوشاک کشور امضا شد.
این توافق نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و انجمن صنعت پوشاک کشور امضا شد.
امضای این توافق نامه در راستای تشکیل و توسعه شرکت های تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان در صنعت پوشاک، با هدف هم افزایی فعالان این صنعت، توسعه دانش فنی، تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه (شامل گسترش و ترویج فرهنگ استفاده از پوشاک اسلامی ایرانی) و تجاری سازی و توسعه مدیریت دانش برپایه تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید پوشاک و خدمات) با ارزش افزوده فراوان در چارچوب سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست های حمایتی بخش تعاون انجام شده است.
همکاری و هم افزایی در تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان صنعت پوشاک کشور و ساخت و راه اندازی شهرک صنعتی پوشاک کشور در منطقه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از دیگر موضوع های این توافق نامه است.
مدت اجرای توافق نامه از زمان امضا به مدت سه سال تعیین شده که در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.
در این مراسم همچنین تفاهم نامه سه جانبه حمایت از فعالان در شهرک ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، توسعه همکاری های مشترک و تلاش هماهنگ امضا شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.