صفحه اصلی / بندر آنتورپ، دروازه ورود ایران به اقتصاد بلژیک

بندر آنتورپ، دروازه ورود ایران به اقتصاد بلژیک

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران , پیمان سعادت، سفیر ایران در بروکسل، در نشستی با اعضای هیات تجاری اتاق ایران که به سرپرستی غلامحسین شافعی به بلژیک سفر کرده اند با بیان این مطلب گفت: ۹۳ درصد تجارت چینی‌ها با بلژیک با منطقه فلاندر است که نشان از اهمیت فوق العاده این منطقه و وجود بندر آنتورپ دارد.

وی افزود: بندر آنتورپ بزرگ‌ترین بندر جهان و دومین بندر بزرگ اروپا به لحاظ حجم واردات و صادرات کالاست و اولین بندر جهان در تراش الماس به شمار می‌رود.
به گفته سفیر ایران در بلژیک، تردد بیش از ۲۱۴ میلیون تن محموله‌های بین‌المللی و دریایی در سال ۲۰۱۶ در این بندر صورت گرفته و بزرگ‌ترین مرکز تردد محصولات فولادی و چوبی و کالاهای فاسد شدنی از طریق این بندر صورت می‌گیرد.
سعادت ادامه داد: بندر آنتورپ بزرگ‌ترین هاب محصولات پتروشیمی اروپاست.
سفیر ایران در بلژیک با بیان اینکه آنتورپ بندر اول اروپا در ذخیره کالاست افزود: از لحاظ تبادلات بندری و ذخیره کالا، این بندر برای ایران بسیار مهم محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: پس از برجام پنج هیات بلند پایه ایرانی با بندر آنتورپ برای توسعه همکاری‌ها توافق کرده‌اند.
به گفته وی زمینه‌های همکاری ایران و بندر آنتورپ، تبادلات بندری، صادرات کالاهای غیرنفتی و منابع پتروشیمی است.
سفیر ایران در بروکسل افزود: از سه منطقه سیاسی بلژیک امکان همکاری ایران با منطقه فلاندر بیشتر است.
سعادت افزود: منطقه فلاندر دارای اولویت صادرات است و آنچه که صادر می‌شود صادرات دارای ارزش افزوده و بر اساس تحقیق و توسعه، نوآوری و نوگرایی و خلاقیت به دلیل ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه است.
وی گفت: مجموع تجارت خارجی بلژیک ۷۲۰ میلیارد یورو در سال است که ۴۰۰ میلیارد یورو مربوط به محصولات پتروشیمی است.
 دپارتمان ویژه فعالان اقتصادی ایرانی در خارج کشور ایجاد شود
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، با قدردانی از پیگیری‌های جدی و علاقه‌مندی سفیر ایران در بروکسل برای توسعه همکاری اقتصادی فعالان اقتصادی ایران و بلژیک افزود: در بسیاری از کشورها ظرفیت قابل توجهی به نام ایرانیان خارج کشور وجود دارد که فعالیت‌های اقتصادی گسترده ای هم دارند. ضروری است ارتباط میان فعالان بخش خصوصی داخلی و این این افراد گسترش پیدا کند.
وی تأکید کرد: باید ارتباط تعریف شده بین فعالان اقتصادی داحلی با ایرانیان خارج کشور در چارچوب یک تشکیلات مشخص پیگیری شود.
رئیس اتاق ایران ضرورت تشکیل دپارتمان ویژه تحت عنوان فعالان اقتصادی ایرانی در خارج کشور را به همین لحاظ مهم تلقی کرد و گفت: بدون شک موفقیت این اقدام منوط به همکاری جدی و مذاکره سفرای ایران در کشورهای دیگر است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.