صفحه اصلی / آغاز مذاکرات احداث راه‌آهن اهواز-اصفهان در هفته آینده

آغاز مذاکرات احداث راه‌آهن اهواز-اصفهان در هفته آینده

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن جنوب غلامرضا شریعتی  در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اهواز با اشاره به نقش اساسی و بی‌بدیل ارتباطات و گسترش حمل‌ونقل در توسعه کشور و به‌خصوص توسعه صنایع ریلی کشور و موقعیت استراتژیک استان خوزستان در منطقه یادآور شد: می‌توان با داشتن هماهنگی و هم‌افزایی لازم و سرعت دادن به اصلاح زیرساخت‌ها با کمترین هزینه در ایجاد رقابت‌پذیری و توسعه فنّاوری روز توسعه کشور و استان را رقم زد.
وی ادامه داد : هر چه در داشتن فناوری در صنعت حمل‌ونقل پیش‌قدم باشیم در ایجاد اشتغال و توسعه تجارت با کشورهای همسایه موفق‌تر خواهیم بود و می‌توانیم کالاهای تولیدی کشور را از طریق بندرها استان صادر کنیم و این کار مستلزم تلاش بیشتر مسئولان و مدیران مربوطه در این امر است .
شریعتی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در برنامه ششم توسعه، می‌توانیم عقب‌ماندگی زیرساخت‌های استان خوزستان را جبران کنیم و با توجه به اهتمام و تلاش دولت در جبران کمبودهای استان خوزستان، می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم .
استاندار خوزستان گفت: از سیاست‌های مهمی که در این مدت پیش‌گرفته‌ایم دوخطه کردن خطوط ریلی موجود ازجمله اهواز – اندیمشک، اهواز- بندر امام و اهواز – خرمشهر است. فعال کردن خطوط ریلی بلا استفاده در استان مانند اهواز – مسجدسلیمان با توجه به تشکیل هاب انرژی در منطقه ویژه اقتصادی زیلایی مسجدسلیمان که شامل صنایع پتروپالایش، پتروشیمی و آلومینیوم می‌شود، از دیگر اقدامات انجام‌شده در این زمینه است.
وی تصریح کرد: از هفته آینده ان‌شاءالله مذاکراتی در رابطه با احداث راه‌آهن اهواز – اصفهان را داریم و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. این امر یکی از اولویت‌های مهم و اساسی در صنایع ریلی کشور است که می‌تواند در توسعه استان تأثیرگذار باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.