صفحه اصلی / بیشترین هزینه های کمرشکن سلامت در خانوارهای ثروتمند روستایی

بیشترین هزینه های کمرشکن سلامت در خانوارهای ثروتمند روستایی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری، درباره پزشکی سازی یا طب زدگی، اظهارداشت: این بحث یعنی مسائل و مشکلات انسانی را موضوع پزشکی تلقی و با آن برخورد پزشکی کنیم. به طور مثال مسائل زیبایی مثل خط لبخند یا ظاهر بینی یا چاقی و تخلیه چربی از جمله این مسائل است. بسیاری از اعمال زیبایی، هزینه زا و دارای عوارض است. بحث پیری نیز از جمله موارد پزشکی سازی است که برخی به دنبال درمان طبی و برطرف کردن چین و چروک و اعمال زیبایی هستند.
وی ادامه داد: حاملگی نیز از جمله همین موارد است که آزمایشات ژنتیک غیرضروری و تعیین جنسیت در خصوص آن انجام می شود. حالات روانی و وارد شدن استرس ها و احساس رضایت از زندگی نیز قابل طرح است.
حریرچی گفت: تجربه شده وقتی انتخابات کلانی برگزار می شود و کاندیداها سیاه نمایی می کنند، استرس مردم افزایش می یابد و در نتیجه باید عوامل موثر بر سلامت روانی را تصحیح کرد و نباید سراغ پزشکی سازی رفت.
وی افزود: تمام کشورهای جهان در حال مقابله با این موضوع هستند و در انگلستان ۲۵ درصد کسانی که به مطب ها مراجعه می کنند، بدون دارو بهبود می یابند.
حریرچی ادامه داد: ما در استفاده از دارو هم پزشکی سازی را تعمیم می دهیم. بسیاری از اقدامات غیرضروری باعث می شود هزینه های غیرلازم افزایش یافته و نتوانیم اقدامات ضروری پزشکی را انجام دهیم.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: دومین عامل افزایش هزینه های سلامت در کشور ما هزینه دندانپزشکی است که اگر در زمان مناسب پیشگیری می شد، در حال حاضر شاهد این هزینه ها نبودیم.
وی گفت: نقش سیاست گذار و تولیت در هدایت به سمت خدمات صحیح بسیار مهم است. جامعه پزشکی نیز باید به این سمت برود که خدمات ضروری تر دریافت شوند. ضمن اینکه پیشگیری باید در گام اول قرار بگیرد و بعد ارائه خدمات درمانی انجام شود.
سخنگوی وزارت بهداشت درباره راه های مقابله با هزینه های کمرشکن در حوزه سلامت، گفت: هزینه های کمرشکن سلامت در حال حاضر کمتر از ۲.۴ خانوارها است.
وی با اعلام اینکه یکی از مهم ترین علت ها این است که ظرفیت پرداخت خانوارها کم است، افزود: مهم ترین راه مقابله با این هزینه ها، اول تامین درآمد مناسب برای خانوارها است.
حریرچی ادامه داد: دومین راه مقابله این است که حکومت ها و دولت ها در مورد خانواده هایی که ظرفیت پایین دارند، بسته رایگان سلامت تامین کنند. اقدام بعدی این است که وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر و مردم در انتخاب نوع دریافت خدمات به منابع مالی خود دقت کنند.
وی گفت: خانوارهای فقیر یا ١٠ درصد جمعیت کشور اگر ماهانه ۴٣ هزار تومان برای یک فرد خرج کنند، دچار هزینه های کمرشکن خواهند شد.
حریرچی افزود: بالاترین درصد هزینه های کمرشکن در حال حاضر در خانوارهای ثروتمند روستایی اتفاق می افتد.

همچنین مطالعه کنید:

الزام صدور صورتحساب الکترونیکی از اول مهرماه

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص شرایط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.