صفحه اصلی / قیمت میوه ایرانی رقابتی نیست

قیمت میوه ایرانی رقابتی نیست

 در بازارهای صادراتی، قیمت بالای محصولات تولید شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، شفیع ملک زاده در نشست خبری با بیان  اینکه بیش از ۴میلیون بهره بردار بخش کشاورزی در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: نظام صنفی کشاورزی ایران بحث تولید، توزیع، فرایند فرآوری و صنایع تکمیلی را در این زمینه دنبال می کند.
وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی بحث زنجیره تولید موضوع بسیار مهمی است و چنانچه مورد غفلت قرار گیرد این بحث توجیه اقتصادی و فنی خود را از دست می دهد.
رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران، با بیان اینکه قانون تمرکز وظایف وزارت جهاد کشاورزی یکی از اهرام هایی است که می تواند در پیاده کردن زنجیره های تولید و تامین کمک کند، افزود: در صورت لغو این تحریم ما دچار یک عقبگرد می شویم و صدمات و ضررهای زیادی به بخش کشاورزی وارد می شود.
ملک زاده ادامه داد: ما به عنوان کشاورزان این سرزمین اعلام می کنیم که از زمان اجرای این قانون برنامه ها و سیاست های ابلاغی به نفع کشاورزان بوده و مخصوصا در بحث کنترل واردات بی رویه محصولات کشاورزی اتفاقات بسیار خوبی افتاده است. به عنوان مثال ما در سال ۹۲ و بیش از آن شاهد واردات بیش از ۲میلیون تن شکر بودیم در حالی که در سال ۹۵ به کمتر از ۷۰۰هزار تن رسید.
رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران در بخش دیگری از سخنان خود معضل ضایعات در بخش کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما حدود ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی داریم و سالانه شاهد بیش از ۳۰ درصد ضایعات در این بخش هستیم. بنابراین نیاز است در بخش صنایع تبدیلی بیشتر کار کنیم و کمبودهایی که در بخش این صنایع و فراوری وجود دارد، باید با حمایت دولت جبران شود تا بتوانیم توانایی نگهداری و فرآوری محصولات را افزایش دهیم.
شفیع زاده همچنین درباره دلایل حضور کمرنگ ایران در بازارهای صادراتی اظهار داشت: هزینه بالای تولید قیمت تمام شده محصولات کشاورزی یکی از این دلایل است که چراکه قیمت اکثر محصولات ما گران است و قابل رقابت در بازارهای جهانی نیست.
وی با اشاره به لزوم گسترش بازارهای صادراتی به افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه در کشور اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه یکی از ابزارهایی است که به توانمندسازی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور کمک می کند. بر اساس این گزارش در نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه در تهران برگزار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.