صفحه اصلی / سپرده گذاران به توصیه های بانک مرکزی توجه و عمل کنند

سپرده گذاران به توصیه های بانک مرکزی توجه و عمل کنند

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، «محمدرضا حسین زاده» افزود: تمام بانک ها و مؤسسات مجوز دار شرایط مطلوبی دارند و لذا مردم به برخی از شایعات که در راستای تخریب اعتماد مردم به نظام بانکی کشور صورت می گیرد، توجه نکنند چراکه بانک های کشور از اعتبار و اعتماد بالایی برخوردارند.
رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از طرح های تولیدی و اقتصاد مقاومتی گفت: عملکرد بانک های دولتی و نیمه خصوصی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ تأثیرگذار بوده است، به نحوی که بارها رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیران مرتبط با تولید و همچنین رئیس کل بانک مرکزی از عملکرد این بانک ها درحمایت ازتولیدات داخلی قدردانی کرده اند. 
وی افزود: در سال ۱۳۹۵ بانک های دولتی و نیمه خصوصی با پرداخت مبلغ بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال(١٧ هزار میلیارد تومان) به بیش از ۲۵ هزار واحد تولیدی در کشور، ظرفیت تولید و اشتغالزایی این واحدها را افزایش داده اند و اکنون نیز همه ما مصمم هستیم تا در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب که امسال را نیز سال اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال نامگذاری فرموده اند وهمچنین در راستای دستورات و تأکیدات رئیس جمهوری، معاون اول رییس جمهور و دولت تدبیر و امید بیش از سال گذشته از واحدهای تولیدی بویژه از واحدهای نیمه تمام حمایت همه جانبه داشته باشیم تا در پایان سال ۱۳۹۶ کارنامه و عملکردی بهتر از سال قبل داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، «علی مطهری» نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مردم نباید اعتماد خود را به دولت و نظام بانکی از دست بدهند، گفت: ریشه نقایص موسسات مالی و اعتباری به دولت گذشته باز می گردد.
وی در پاسخ به سوال ایرنا درباره فضای شکل گرفته علیه نظام بانکی در جامعه و ایجاد فضای تخریبی علیه دولت نسبت به موسسات مالی و اعتباری این مطلب را اعلام کرد.
وی تاکید کرد: هیچ بانک ورشکسته در کشور نداریم ، اما در بخش موسسات مالی و اعتباری آسیب ها و کاستی هایی به وجود آمده است که بخشی از آن ناشی از عملکرد ضعیف بانک مرکزی بوده است و ما نمی توانیم این موضوع را کتمان کنیم.
مطهری افزود:در مورد موسسات مالی و اعتباری مانند ثامن الحجج، آرمان و کاسپین بسیار بد عمل شده و نظارت کافی از سوی دستگاه های مسئول به خصوص بانک مرکزی و اطلاع رسانی به موقع انجام نشده است و این امر باعث شده تا مشکلاتی در سطح جامعه به وجود آید.

همچنین مطالعه کنید:

ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسید

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.