صفحه اصلی / خوانندگان «هیلاری منتل» باز هم باید صبر کنند

خوانندگان «هیلاری منتل» باز هم باید صبر کنند

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «گاردین» نوشت: «هیلاری منتل»، نویسنده رمان‌های «تالار گرگ» و «بالا آوردن اجساد» اعلام کرد بخش پایانی این سه‌گانه به احتمال زیاد تا سال ۲۰۱۹ منتشر نخواهد شد.
این نویسنده برنده «بوکر» امیدوار بود «آینه و نور» در سال ۲۰۱۸ به چاپ برسد، اما اخیرا در سلسله سخنرانی‌های خود برای «بی.بی.سی» در پاسخ سوال یکی از هوادارانش، گفته که به احتمال زیاد انتشار سومین قسمت این مجموعه رمان تا سال ۲۰۱۹ طول بکشد.
«تالار گرگ» و «اجساد را بیاورید» قسمت‌های اول و دوم این سه‌گانه هستند که دو جایزه «من بوکر» و یک جایزه کتاب سال «کاستا» را برای «منتل» به ارمغان آوردند.
این نویسنده انگلیسی در پاسخ به سوالی که درباره انتشار «آینه و نور» پرسیده شده بود، گفت: بستگی به این دارد که چه زمانی نوشته شود… می‌دانید که صنعت نشر فصلی کار می‌کند. اگر بتوانم اوایل سال جدید تمامش کنم، ممکن است اواخر تابستان چاپ شود. اما باید بگویم که احتمال آن خیلی کم است.
او در ادامه با اشاره به گفته‌های برخی خوانندگان که این تاخیر را به عدم تمایل او به کشتن شخصیت «کرامول» منتسب می‌کنند، اظهار داشت: مردم می‌پرسند من مشکلی با کشتن «توماس کرامول» دارم. نه، جرا باید داشته باشم؟ این یک تلاش ۱۰ ساله ارزشمند است و برخورداری از تشویق افرادی که منتظر این کتاب هستند، خیلی دوست‌داشتنی است. اما دقیقا به همین دلیل است که می‌خواهم بهترین کار ممکن را به آن‌ها ارائه دهم.
«تالار گرگ» سال ۲۰۰۹ و «اجساد را بیاورید» در سال ۲۰۱۲ منتشر شدند. اقتباس نمایشی و تلویزیونی این دو رمان ساخته شد و بسیار موفق بوده است. «آینه و نور» هم همین روند را دنبال خواهد کرد.
«منتل» در ادامه افزود: «کرامول» به محض اینکه بمیرد، برمی‌خیزد، سرش را می‌گذارد سر جایش و در تلویزیون و تئاتر ایفای نقش می‌کند… و احتمالا یک اقتباس نمایشی دیگر هم ساخته می‌شود. بنابراین، این یک ایستگاه در مسیر او به سوی پیروزی است.
اقتباس نمایشی «تالار گرگ» و «جسدها را بالا بیاورید» از زمان اجرا، بسیار مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است. حق پخش اقتباس تلویزیونی این رمان‌ها با بازی «مارک رایلنس» به جای «توماس کرامول» از شبکه «بی‌بی‌سی» به قیمت هفت میلیون پوند خریداری شد. کارگردانی این پروژه را که در سال ۲۰۱۵ به روی آنتن رفت،‌ «پیتر کازمینسکی» بر عهده داشت. با اتمام نگارش قسمت سوم این مجموعه رمان، ساخت ادامه این سریال هم از سر گرفته خواهد شد.
«منتل» که عنوان نخستین زن برنده‌ دو جایزه «من بوکر» را در جهان دارد، تاکنون ۱۳ کتاب نوشته. او مجموعه داستان‌ کوتاهی را با محوریت شخصیت «مارگارت تاچر»، سیاستمدار معروف انگلیسی، به چاپ رساند و رویکردش نسبت به این چهره سیاسی حاشیه به پا کرد.
«هیلاری منتل» پیش از شروع نویسندگی به تحصیل رشته حقوق و فعالیت‌های اجتماعی می‌پرداخت و نویسندگی را با الهام از جدا شدن پدر و مادرش و بیماری خود آغاز کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.