صفحه اصلی / آغاز تولید اولیه فازهای ۱۳،۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی تا پایان سال ۹۶

آغاز تولید اولیه فازهای ۱۳،۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی تا پایان سال ۹۶

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا، محمد مشکین فام در گفت‌وگو با  با اشاره به فازهای ۱۳، ۱۴، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی اظهار کرد: قرارداد توسعه فازهای مذکور امضا شده و توسعه فازهای  ۱۳، ۲۲ و ۲۴ تا پایان سال ۱۳۹۶ به سرانجام می‌رسد و تولید اولیه آنها شروع می‌شود، یعنی قرارداد جدیدی در مورد این فازها بسته نخواهد شد.
وی در مورد فاز دوم طرح توسعه پارس جنوبی که اختصاص به جلوگیری از افت فشار این میدان گازی دارد، افزود: سرمایه مورد نیاز برای اجرای فاز دوم پارس جنوبی که مقابله با افت فشار است ۲۰ الی ۳۰ میلیارد دلار پیش بینی شده است، اما از آنجایی که طراحی آن هنوز تدوین نشده وضعیت برآورد قیمت  هنوز دقیق نیست، اما چیزی که مسلم است و براساس مدلی که در فاز ۱۱ پارس جنوبی به کار گرفته شده با احتساب این که ۱۰ سکوی تقویت فشار شبیه سکوهای تقویت فشار فاز ۱۱ پارس جنوبی در فاز دوم به کار رود، سرمایه مورد نیاز  بین ۲۰ الی ۳۰ میلیون دلار پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درمورد فرآیند فاز دوم پارس جنوبی توضیح داد:در حال حاضر در مرحله طراحی آن هستیم و به زودی مرحله طراحی به اتمام می‌رسد. در پایان سال ۱۳۹۶ طراحی آن تکمیل می‌شود و بعد وارد طراحی پایه و انتخاب پیمانکار می‌شویم.
مشکین‌فام  به این سوال که برای تامین سرمایه مورد نیاز اجرای فاز دوم پارس جنوبی از سرمایه خارجی‌ها استفاده می‌شود یا خیر، پاسخ داد:  بستگی دارد برای اجرای این طرح مناقصه برگزار شود یا خیر. هنوز این موضوع مشخص نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.