چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصلی‌ترین مشکل استان یزد کم‌آبی و خشکسالی است

اصلی‌ترین مشکل استان یزد کم‌آبی و خشکسالی است

رضا ربانی درچهل و یکمین جلسه شورای عالی استان‌ها – که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد- با اشاره به مشکلات استان یزد و شهرستان‌های آن اظهار کرد: در سال زارعی جاری کم‌باران‌ترین استان کشور، یزد و کم‌باران‌ترین نقطه استان شهرستان ابرکوه بوده است.
وی تصریح کرد: از مسئولان وزارت نیرو همچنین استان یزد درخواست می‌شود به این موضوع توجه کنند و اقدام عملی انجام دهند چرا که توجه به کشت محصولات کم‌آب خواه و آبیاری ضرورت دارد.
نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌شود که به موضوع ساخت راه آهن اقتصادی یزد به شمال فارس – که حدود ۲۸۰ کیلومتر و پیشرفت آن طی هشت سال گذشته رضایت بخش نبوده است، سرعت ببخشند زیرا با اتمام آن، فاصله ریلی استان فارس و مشهد بیش از ۳۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.
ربانی تصریح کرد: قطعاً با ساخت راه‌آهن استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه، راه آنها به مشهد و حریم رضوی کاهش چشمگیری خواهد داشت.
وی افزود: هنوز اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی در استان یزد که مورد درخواست مردم است، انجام نشده این در حالیست که در این زمینه درخواست مکرری صورت گرفته است و حدود ۲۰ سال است که این موضوع معطل مانده البته امیدواریم اقدام لازم در این باره انجام گیرد.
نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به میراثی بودن استان یزد و اینکه سومین مقصد جهانگردان خارجی در ایران است، مسئولان میراث فرهنگی این استان به ایجاد زیرساخت‌های لازم همچون اسکان مناسب، ساماندهی، ترمیم آثار و تعیین مسیر گردشگری و توجه به بیشتر به بوم گردی‌ها – که چند سالی است جای خود را باز کرده است- اقدام کرده‌اند.
ربانی در ادامه به اتمام و تکمیل راه بخش بهمن (ابرکوه) به بخش مروست (خاتم) اشاره و اظهار کرد : با اتمام این بخش فاصله این دو شهرستان ۱۵۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت این در حالیست که هم اکنون تردد در این مسیر با خطراتی همراه است.
وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان جهاد کشاورزی نسبت به تغییر کاربری زمین‌هایی که در سطح استان و شهرستان ابرکوه که ده‌ها سال از خشک شدن آنها می‌گذرد اقدام لازم را انجام دهند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.